A kormány szerint már rendeződött is a KESMA helyzete

A Kormányzati Tájékoztatási Központ közleményben reagált arra, hogy  a Fővárosi Törvényszék megsemmisítette a Gazdasági Versenyhivatal korábbi döntését, amivel érdemi vizsgálat nélkül jóváhagyta a  kormánypárti sajtóbirodalom összeolvadását. Szerintük minden a legnagyobb rendben, csupán formai hiba történt. 

A GVH azután állította le a vizsgálatot, hogy a kormány 2018 decemberében nemzetstratégiai jelentőségűnek minősítette az üzletet, amivel 476 médiatermék került a Közép-európai Sajtó és Média Alapítvány (KESMA) tulajdonába. Többek között a komplett megyei lappiac, a Hír TV, az Origo.hu kiadóvállalata, a Magyar Nemzet, az Opus Press, a Bors, a Nemzeti Sport, a Lokál, a Figyelő, a Ripost is. Mellesleg a KESMA kezében összpontosul a hír- és közéleti médiapiac árbevételének 40 százaléka. De a bírósági döntés miatt felmerült az ügyletek végrehajtásának jogszerűsége is.

Szánthó Miklós, az Alapjogokért Központ igazgatója, a KESMA kuratóriumának elnökeFotó: Illyés Tibor/MTI/MTVA

De a kormány közleménye szerint „a Közép-Európai Sajtó- és Médiaalapítvány ügyében hozott versenyhivatali határozatnál a  bíróság részéről a kormány döntésével kapcsolatban semmilyen kifogás nem merült fel. A bíróság azt állapította meg, hogy a GVH által kiállított hatósági bizonyítvány volt  formailag hibás.  A GVH a Fővárosi Törvényszék döntése nyomán orvosolta a formai hibát, és új határozatot hozott. A bírósági döntésnek megfelelő új határozatot a GVH már kiadta, így az ügy jogilag rendezett”.

A GVH döntéséről szóló perben a TASZ egyébként arra kérte a bíróságot, hogy forduljon az Alkotmánybírósághoz, mert az összefonódást lehetővé tevő kormányrendelet, és az annak alapjául szolgáló törvény is ellentétes az Alaptörvénnyel. Ez a törvény ugyanis lehetővé teszi a kormány számára, hogy bármilyen üzleti tranzakciót felmentsen a versenyjogi vizsgálat alól.   

Kapcsolódó