Mióta február 7-én a pécsi Janus Pannonius Gimnázium magyartanárai nyílt levélben álltak ki a módosított Nemzeti alaptanterv (Nat) ellen, számos más tanári kar csatlakozott hozzájuk szerte az országból.
Többnyire a pécsiek által létrehozott „Iskola a határon” Facebook-csoportban teszik közzé a tantervvel kapcsolatos kritikájukat, és a hivatlanul.com vezeti a teljes listát. Némelyikről külön hírben is beszámoltunk már, de most összegyűjtük egyetlen cikkbe, mely iskolákban álltak ki eddig nyíltan a Nat ellen. A tiltakozásokat időnként az egész tanári kar nevében adják ki, máskor csak a testület egy része írja alá. Ez a legtöbb esetben a linkekre kattintva látható. (Ha nem vettünk észre valakit, küldjék el emailben a szerk@444.hu címre, és frissítjük a listát!)
a pécsi Janus Pannonius Gimnázium magyartanárai, a pécsi Leöwey Klára Gimnázium tanárai, a miskolci Herman Ottó Gimnázium tanárai,a budapesti Berzsenyi Dániel Gimnázium tanárai ,a budapesti Alternatív Közgazdasági Gimnázium tanárai , a budapesti Eötvös József Gimnázium tanárai, a budapesti ELTE Apáczai Csere János Gyakorló Gimnázium és Kollégium tanárai, a budapesti Városmajori Gimnázium tanárai (az intézménytől függetlenül), a budapesti Szent Lászó Gimnázium tanárai , a budapesti Vörösmarty Mihály Gimnázium tanárai , a budapesti Közgazdasági Politechnikum Alternatív Gimnázium tanárai, a budapesti Leövey Klára Gimnázium tanárai ,a budapesti Zrínyi Miklós Gimnázium tanárai, a budapesti Sashegyi Arany János Általános Iskola és Gimnázium tanára i, a budapesti Kispesti Pannónia Általános Iskola tanárai , a budapesti Scheiber Sándor Gimnázium, Általános Iskola és Kollégium magyartanárai és csatlakozó pedagógusai, a budapesti XX. Kerületi Nagy László Általános Iskola és Gimnázium tanárai és tanítói közül 50-en,a budapesti Kölcsey Ferenc Gimnázium tanárai, a budapesti Bajza Utcai Általános Iskola tanárai, a budapesti Madách Imre Gimnázium tanárai, a szombathelyi ELTE Bolyai Gyakorló Gimnázium magyartanári munkaközössége, a budapesti ELTE Radnóti Miklós Gyakorló Általános Iskola és Gyakorló Gimnázium tanárai, a budapesti Fazekas Mihály Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium tanárai és dolgozói, a budapesti BGSZC. II. Rákóczi Ferenc Közgazdasági Szakgimnáziumának tanárai, a budapesti Szent István Gimnázium tanárai, a budaörsi Illyés Gyula Gimnázium és Szakgimnázium tanárai, a Szegedi Tudományegyetem Gyakorló Gimnázium és Általános Iskola magyar nyelv és irodalom gimnáziumi munkaközösségének tagjai és velük egyetértő kollégáik ,a váci Szakképzési Centrum Boronkay György Műszaki Szakgimnáziumának és Gimnáziumának magyartanárai és a velük egyetértő kollégák .
Arról, hogy miért kritizálják a Natot, ezekben a cikkeinkben olvashatnak:
Csak a két vele kapcsolatban megfogalmazott legnagyobb elvárást nem sikerült teljesítenie az új Nemzeti Alaptantervnek: ősztől nem csökken érdemben a diákok iskolai terhelése, így hiába utalgat erre a NAT, nehéz lesz aktív tanulásra épülő, progresszív pedagógiai módszereket megvalósítani velük.
Nem Wass Albert a fő probléma itt. Ez maga a posztkádári hivatalnokstílusba erőszakolt agyhalál. Olvasónaplóban mutatjuk be az elképesztő minőségben megírt NAT-ot.