A MÁV és a Volán összevonását, és a Libegő bezárását javasolta a kormánynak Tarlós István

Új fejezet kezdődik a 444 életében.

19 pontos javaslatcsomaggal állt elő a kormánynak Tarlós István, az őszi önkormányzati választások elvesztése után közlekedési és közszolgáltatási infrastruktúra fejlesztéséért felelős miniszterelnöki megbízottá kinevezett ex-főpolgármester budapesti és országos közlekedési fejlesztésekkel kapcsolatban.

A levelet a Népszava hozta nyilvánosságra, de Tarlós már az Indexnek mondta el, hogy két hónapja írta, és arra a kérdésre válaszol benne, mi halasztható, és mi nem egy kormányzati támogatási körön belül.

Az Orbán Viktornak címzett levél kifejezetten a koronavírus világjárvány idején meghozandó közlekedési javaslatokat tartalmaz. Tarlós szerint:

  • „most lenne megfelelő alkalom sietve összevonni a MÁV-ot és a Volánt. A MÁV szárnyvonalakon gyér a forgalom, a Volán ezt könnyen kiválthatná. Az összevonás ráadásul most mérsékeltebb hullámokat verne (média, ellenzék, szakszervezetek),
  • az ingyenes parkolás bevezetésével elérhető, hogy kevesebben tömegközlekedjenek,
  • a fogaskerekű felújítása és meghosszabbítás időben elcsúsztatható vagy elhagyható, mert kicsi az utasforgalma, használata inkább nosztalgikus időutazásnak tekinthető és autóbusszal könnyedén kiváltható,
  • bezárható a Libegő, mert „megszűnőben az érdeklődés iránta”, és a felújítás mellőzésével három milliárd forintot takaríthat meg a kormány,
  • elvethető az M2-es metró és a gödöllői HÉV összekötése is, mert nagyon drága és nem gazdaságos,
  • elmaradhatna a budai fonódó második üteme is, ami a Kopaszi-gát közelében, Dél-Budán épülő, Garancsi István üzletember cége, a Market által jegyzett BudaPart lakópark bekötését jelentette volna a tömegközlekedési hálózatba. Az „oda pályázó emberek jövedelmi átlagszínvonala, úgysem az ígéri, hogy tömegközlekedésre hangolódnának” - indokolja Tarlós a halasztási javaslatát.
  • Egyelőre jegelhető az M3-as metróvonal Káposztásmegyerig való meghosszabbítása, a 2-es villamos vonalának felújítása, és a pesti rakpart alattí víznyomócső cseréke is.

Az Index kérdéseire viszont elmondta Tarlós, hogy nem ért egyet a kormány javaslatával, ami az idénre beígért helyett jövőre halasztaná a BKV 3 milliárd forintos buszbeszerzését. Szerinte a P+R parkolók építése, a Körvasútsori körút építése, az M0 nyugati szakaszának építése, a kisföldalatti felújítása sem halasztható dolgok.

A minisztertanácsos ex-főpolgármester javaslataiból eddig a parkolás járvány idejére való ingyenessé tétele valósult meg, de nem úgy tűnik, hogy a Libegő bezárásáról szóló javaslata termékeny talajra hullott volna.  A felújítására ugyanis nemrég írt ki közbeszerzési pályázatot a XII. kerületi önkormányzat.

Olvastátok, láttátok, hogy milyen világ lett itt. A járvány miatt fogynak a reklámok, a kormány miatt fogynak az újságok. Ebben a helyzetben a mi jövőnk is bizonytalanabbá vált, mint az elmúlt 7 évben bármikor. Ha folytatni akarjuk, akkor új fejezetet kell nyitnunk a 444 történetében.

Mi kitartóan mutatjuk, hogy milyen világ van. A szűkülő magyar nyilvánosság miatt most még fontosabb, hogy maradjon Magyarországon megbízható hírforrás. Olyan újságírók, akik megírják az igazat. Ehhez viszont - a ti segítségetekkel - változnunk kell.

Lépj a Körön belülre, regisztrálj, és járulj hozzá az újság működéséhez, cserébe még jobb, erősebb, nagyobb 444-et kapsz!

Koronavírus Hírek, háttér
Kapcsolódó