Most, hogy a NER a nevére vette az Indexet, hallgassuk meg újra, a kormánymédia szerint kinek nem állt érdekében szétverni a lapot

2020 november 23., hétfő 20:38

Helyreigazítás: A cikkünkben azt a valós tényt, hogy az Indamedia Network Zrt. – gyakorolva opciós jogát – megszerezte az Index.hu Zrt. részvényeit a Magyar Fejlődésért Alapítványtól, abban a hamis színben tüntettük fel, hogy Bodolai László átengedte a kiadó részvényeit az Indamedia csoportnak. A valóság azonban az, hogy Bodolai László az opciós jog érvényesítésében nem működött közre.

Amikor az Index szerkesztősége júliusban a hatalom felől érkező nyomásgyakorlás (a főszerkesztőjük kirúgása) miatt felállt, pár nap tanácstalanság után beindult a fideszes média: Gyurcsány, Momentum, Juhász Péter, székely maffia, mindenki felmerült a háttérben. Csak az az egy volt fix, hogy a Fidesznek biztosan nem áll érdekében szétverni az Indexet.

2020. november 23.: Vége a színjátéknak: az Index hivatalosan is a NER lapja lett.

Dull Szabolcs, az Index kirúgott főszerkesztője egyébként éppen pár napja mesélte el a Szabad Pécsnek, hogy „volt bizony olyan fideszes politikus, akihez maga Bodolai vitt el engem személyesen, hogy beszéljünk vele. És volt olyan kormányzati ember, akivel kapcsolatban éppen Bodolai kérte azt, hogy beszéljek vele telefonon.”

Az Index.hu-t eddig tulajdonló alapítványt vezető Bodolai László 2017 óta hangoztatta, hogy az ő személye a garancia a lap függetlenségére, de most, 3 hónappal a szerkesztőség felállása után mégis átengedte az anyagilag teljesen kivérzett kiadó részvényeit az Indamediának. (Címlapi illusztráció: Botos Tamás)