A MÁV azt ígérte, modern IC+ kocsikkal jár majd vonat Szegedről a Balatonra, de nem így lett

június 25., péntek 13:15
A MÁV első saját gyártású, belföldi forgalomra szánt másodosztályú InterCity (IC+) kocsija a forgalomba állításának napján a Déli pályaudvaron 2020. február 13-án. Fotó: Balogh Zoltán/MTI/MTVA

A MÁV egy közleményben azt ígérte, hogy június 15-től már új, magyar gyártású IC+ kocsikkal lehet Szegedről a Balatonra vonatozni:

„Az Aranypart és az Aranyhíd expresszvonatok szintén nagy befogadóképességű kerékpárszállító és IC+ kocsival kiegészülve teremtenek összeköttetést naponta a déli parttal Fonyódig, az előbbi Nyíregyháza, Debrecen, az utóbbi Szeged felől.”

Csakhogy a szegeder.hu azt írja, nem lesznek IC+ kocsik a vonatban, azóta is az említett, modern kocsik nélkül járnak a vonatok.

A lap megkérdezett több, a vasútra rálátó forrást is, akik szerint a szerelvényben nincs és nem is lesz IC+ kocsi. „Kíváncsi leszek rá, hogy mit mondanak. Csak nem értem, hogy akkor miért reklámozzák, ha nem is igaz. Van olyan aki csak ez miatt akart vele utazni, hát az most megszívta rendesen” – írta az egyikük a lapnak, ami a múlt hétvégén levélben fordult a MÁV-hoz, de nem kapott választ.

UPDATE 19:00: Cikkünk megjelenése után a MÁV szerkesztőségünkhöz eljuttatott közleményében megerősítette, hogy Szeged és a Balaton között egyelőre nem közlekednek IC+ kocsik. Mint írták "[a]z Aranypart expresszvonat nagy befogadóképességű kerékpárszállító és IC+ kocsival kiegészülve teremt összeköttetést naponta a déli parttal Fonyódig Nyíregyháza és Debrecen felől, az Aranyhíd expresszvonatok pedig szintén nagy befogadóképességű kerékpárszállító és IC kocsival közlekedik naponta Fonyódig Szeged felől. Szeged felé várhatóan 2022-ben indul meg az IC+ kocsi szolgáltatás".