Kíváncsi rá, hogy pontosan hogyan veszített az állam és hogyan nyert Mészáros milliárdokat a Mátrai Erőművel? Hát ne legyen!

gazdaság
2021 szeptember 07., 06:33

A Fővárosi Ítélőtábla - az elsőfokú döntéssel szemben - másodfokon úgy döntött, Tóth Bertalan MSZP-s társelnök nem ismerheti meg a Mátrai Erőművel kapcsolatos iratokat, csak úgy, hogy azokban számos fontos adat ki van takarva. Tóth erről a Népszavának beszélt.

Az indoklás szerint „a köztulajdonban álló gazdasági társaságok takarékosabb működéséről szóló” törvény egyik pontja többek között közművekre is kimondja: meghatározott üzleti, pénzügyi, műszaki adataiknak, illetve ezek előkészítő iratainak nyilvánossága nemzetbiztonsági, központi pénzügyi vagy külügyi érdekből korlátozható. Úgyszintén megtagadható az adat közzététele, ha az a cég versenytársait indokolatlan előnyhöz juttatja - írja a lap.

Tóth Bertalanék nem fogadják el a döntést, ezért a Kúriához fordulnak.

A Mátrai Erõmû Visonta közelében.
photo_camera A Mátrai Erőmű Visonta közelében. Fotó: Komka Péter/MTI/MTVA

Amit a Mátrai Erőmű tulajdonosváltásairól tudni, azt ebben a cikkben írta meg Magyari Péter tavaly.

Mészáros Lőrinc és üzleti köre 2018 tavaszán szerezte meg az erőmű 73 százalékát 5,9 milliárd forintért. De a magyar államnak ekkoriban valamiért nem kellett ennyiért, majd nem sokkal később már 17,4 milliárdért vehették meg Mészároséktól úgy, hogy addigra a tulajdonosok minden tartalékot kivettek belőle. (2018-ban a tulajdonosok 11,2 milliárdos osztalékot vettek ki az eredménytartalék terhére). Közben az elavult erőmű teljesen eladósodott, végül további 57,7 milliárdot, azaz összesen 75,14 milliárdot kellett költenie rá az államnak. Ugyanakkor a rendőrség szerint nem történt bűncselekmény.

Kommentek

Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.