November utolsó napján született egy döntés, ami léptékét nézve viszonylag apróbb, esetleges következményeit tekintve viszont jóval jelentősebb lehet: ekkor jelentette be a brit versenyhatóság, hogy a Facebook nemrég létrehozott anyavállalata, a Meta köteles lesz eladni a Giphyt, a népszerű gifkereső algoritmust.
A Facebook tavaly vásárolta meg 315 millió dollárért a Giphyt, amit aztán be is épített a saját termékébe: amikor a Messengeren beszélgetve különféle állatos mozgóképekkel vagy filmekből kivágott pár képkockányi jelenettel szeretnénk kifejezni az álláspontunkat valamiről, akkor ezt jelenleg a Giphy algoritmusai segítségével tehetjük meg.
A Competition and Markets Authority (CMA) november 30-ai döntésében ugyanakkor arra jutott, hogy a Facebook a felvásárlással korlátozni kívánta a verseny lehetőségét a különféle online platformok között, ezért egy korábban kiszabott, 50 millió fontos büntetés megfizetése mellett tovább kell adniuk a vállalatot.
Légy része a közösségünknek, segítsd az újság működését!
Már előfizetőnk vagy? Jelentkezz be!
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.