Interjút adott a Mandinernek Hernádi Zsolt, a Mol-vezér pedig a lapnak többek között elmondta: júliustól ha nem is egy lépésben, de fokozatosan ki kellene vezetni az árkorlátozást. "Legalábbis ellátásbiztonsági szempontból ez lenne a célszerű. De ez a kérdés nem a miénk. A mi felelősségünk a döntéshozók tájékoztatása" - fogalmazott Hernádi Zsolt.
Szerinte most azért is vannak magas árak, mert túlkereslet van, ezért úgy látja, muszáj lenne csökkenteni a fogyasztást is.
Egyre gyakrabban hangoznak el javaslatok, mint a tömegközlekedés támogatása, a nagyvárosi autómentes hétvégék. A rászoruló rétegeket pedig célzott támogatással kell és lehet segíteni
- ötletelt Hernádi Zsolt.
Az üzletember szerint ugyanakkor ha Orbán Viktor nem küzdött volna Brüsszelben, akkor nem az lenne most a kérdés, mennyibe kerül az üzemanyag, hanem hogy van-e egyáltalán. Emlékeztetett: az importpiacon eddig egyedül az OMV maradt talpon, most ő is elesett, nem lesz képes ellátni a kútjait. Nemcsak azért, mert ársapka van, hanem mert nem rendelkezik elegendő mennyiségű áruval. Hernádi szerint képtelenség 10-15 százaléknyi árukiesést egyik napról a másikra pótolni.
A Mol-vezér a különadó miatt nem aggódik. "A vállalat különadó formájában hamarosan akkora összeggel járul hozzá a magyar költségvetéshez, amekkorát magyar ember nem nagyon látott. Jelen állás szerint ki tudjuk fizetni az összeget (250 milliárd forint)" - mondta Hernádi Zsolt a Mandinernek.
Közben Brüsszel nem érti, hogy a külföldieknek miért kell többet fizetniük a benzinért.
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.