20 milliárd forinttal növekedtek a Budapest-Belgrád vasútvonal költségei, írja a 24.hu egy csütörtök este megjelent kormányrendelet alapján.
A pénzt többek közt katonai rakodókra, talajszennyezéssel kapcsolatos kármentesítésre, illegális hulladéktelep felszámolására, MÁV-épületek felújítására költik.
A kormány 2020-ban jelentette be, hogy a Budapest-Belgrád vasutat 85 százalékban egy kínai állami bank finanszírozza, a munkát pedig Mészáros Lőrinc egyik érdekeltsége végzi két kínai vállalattal közösen. A külügy a Kúrián ismerte el, hogy a kínaiak kérésére titkosították a hitelszerződést.
2021-es számítások szerint a szerbiai szakasz kilométerenként 1,4 milliárddal kevesebbe fog kerülni, mint a magyarországi. Egy szerb minisztériumi elemzésből arra lehet következtetni, hogy ha nem drágulna a projekt, és nem is költenének a vasút karbantartására, akkor 979 év alatt fog megtérülni Magyarország számára.