„Kedd este a Keleti pályaudvarról 18:45-kor Splitbe indult Adria InterCity (IC 1204) mozdonya Nagykanizsa közelében meghibásodott. Útját egy másik mozdonnyal, előreláthatólag 70-90 perc késéssel fogja folytatni.”
Szikár, informatív, a lényegre koncentráló mondatok, amelyekben ott pislákol a remény is („előreláthatólag... fogja folytatni”). Egyik kezével elvesz, a másikkal ad, nem is lehet rá igazán haragudni. Ezeket a bejelentéseket szerettem meg legjobban a MÁVINFORM oldalán.
A másik, gyakran előforduló bejelentéstípus ugyan szintén tömör, de a reménykeltés csírája is hiányzik belőle, totális negáció:
„A Dunaújvárosból Simontornyára 5:12-kor és a Simontornyáról Dunaújvárosba 6:16-kor induló S431-es vonat (34710, 34717) nem közlekedik.”
A vonat nem jár. Pont.
Az eredeti tervem az volt, hogy visszanézem a MÁVINFORM oldalának egyhetes termését, és megpróbálok leszűrni valami tanulságot: mely vonalakon fordul elő a legtöbb fennakadás, mi okozza a legtöbb galibát, napi hány vonalat érintenek ezek stb. Becsülettel vissza is görgettem egyhétnyi posztot, de ahogy haladtam a jegyzeteléssel, valamikor félúton összeomlott a böngészőm. Mivel nem emlékeztem pontosan, melyik posztnál jártam, a korrekt eredményhez újra kellett volna kezdenem az egészet, de ekkor már világos volt: ennek semmi értelme.
Légy része a közösségünknek, segítsd az újság működését!
Már előfizetőnk vagy? Jelentkezz be!