A magyar kormány tervei szerint 2026 végére autópálya fogja összekötni Nyíregyházát és Szatmárnémetit. Ezt Lázár János építési és közlekedési miniszter jelentette ki az épülő M49-es gyorsforgalmi út sajtótájékoztatóján.
A miniszter a Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei Nyírmeggyes határában elmondta, az M3-as autópálya és a magyar-román határ között két szakaszban épülő sztráda első, huszonnyolc kilométer hosszú szakaszának építéséhez kezdhetett hozzá a Duna Aszfalt mintegy 175 milliárd forintos beruházással.
Ennek folytatásaként a magyar-román határig megépül a másik, 17,5 kilométeres autópálya-szakasz is 150-160 milliárd forintos beruházási összeggel. Lázár szerint ezzel elhárul az akadály a két térség gazdasági és társadalmi együttműködése előtt.
Az új autópályát nem sokkal azután jelentette be Lázár, hogy augusztus 1-jén bezárt tíz vasúti mellékvonalat. A vonalak közül háromra egyébként mi is ellátogattunk: írtunk a Mezőhegyes-Újszeged, az Abaújszántó-Hidasnémeti és a Balassagyarmat-Ipolytarnóc vonalak bezárásáról is.
(via MTI)
Augusztus 1-jétől autóbuszok szállítják az utasokat.
Lázár János közlekedési minisztersége idején tíz vasútvonalat zárnak be a jövő héten. Lázár János politikai és gazdasági uradalmát is érinti ezek közül kettő. Végigmentünk az egyiken Mezőhegyesről Újszegedre. Parasztvakítás, meglepő tömeg és hálás utókor a falakon.
Az Abaújszántó és Hidasnémeti közötti vasútvonalat 2009-ben egyszer már bezárták, most ismét ez vár rá. Az ott szolgáló kalauz szerint is védhető a döntés.
Balassagyarmat és Ipolytarnóc között egy júniusi árvíz óta nem jártak a vonatok. A pályafelújítással hétfőre készültek el, keddtől azonban leállt a személyszállítás a vonalon.