Ezen a fenti, múlt héten készült képen a magyar miniszterelnök a világ egyik legnagyobb elektromos autógyártója, a kínai BYD üzemét mosolyogja körbe. A cég nem ismeretlen itthon:
A magát az üzleti ügyektől híresen távol tartó Orbán Viktor kínai tárgyalása óta három friss fejleményről érkezett hír:
Hogy pontosan mi épül ott, azt nem lehet tudni, de a G7 és az Mfor információi szerint is a BYD gyára lesz az egyik szerencsés.
Az ellenzéki pártok által támogatott szegedi polgármester, Botka László megerősítette a G7-nek, hogy tárgyalnak egy nagyobb beruházásról: „rendszeresek az olyan találkozók, amelyeken Szeged és környéke potenciális fejlesztési lehetőségeiről tárgyal a városvezetés külföldi és hazai befektetőkkel”. Azt viszont, úgymond a beruházás érdekei miatt, nem mondta el, hogy ki a befektető. Sietett viszont leszögezni, hogy nem akkumulátorgyárról van szó - ugyanis a helyiek állítólag már rémüldöztek, amikor kínai delegációt láttak mászkálni a célterületen.
Ami amúgy most még mezőgazdasági terület Szeged határában, jó minőségű földekkel, sok kistulajdonossal és egy 130 hektárnyi egybefüggő területet bérlő nagyobb mezőgazdasági vállalkozással. A G7-nek több földtulajdonos és -használó megerősítette, hogy a kisajátítási eljárás már meg is indult.
Sokan keveslik ugyanakkor a szántókért ajánlott 2-3 milliós hektáronkénti árat, mert 10 évvel ezelőtt, amikor az M43-as építése miatt sajátítottak ki földeket, ennek a dupláját kínálták. Ezért egyes földtulajdonosok azt fontolgatják, hogy közösen mennek bíróságra, ha nem változik az ár.