Vizsgálódik a GVH, amiért 18 órával a gép indulása előtt is fizetnie kellett volna az utasnak az ülőhelyért a Wizz Air honlapján

közlekedés
2023 október 25., 10:03

„Úgy látszik, a Wizz Air szándékosan arra kényszeríti az utasait, hogy fizessenek az ülőhelyekért, különben nem tudnak becsekkolni a kifizetett repülőutakra. Ezt úgy érik el, hogy az internetes becsekkolási procedúra második lépésénél, amikor az ülőhelyeket kellene kiválasztani, egyszerűen nem nyújtják a harmadik, »nem kérek fizetett ülőhelyet« opciót, csak a két fizetős opció jelenik meg” – írta olvasónk, János a 444-nek.

János több alkalommal is megkeresett minket az ügyben, de nemcsak ő pattant vissza a Wizz Air ügyfélszolgálatáról, hanem mi is a sajtóosztályról, amely szerint nem történt semmi szabálytalan, a vizsgálatok során megállapították, hogy jól működik a rendszer. Most azonban már a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) is versenyfelügyeleti eljárást indított, ez jelenleg is zajlik, de a Wizz Air továbbra is tagadja, hogy szándékosan a drágább ülőhelyválasztás felé terelné az utasokat.

24 órával felszállás előtt

Ha repülőjegyet vásárolunk a Wizz Air honlapján, rögtön vehetünk ülőhelyet is magunknak felár ellenében. Aki nem szeretne az ülőhelyért fizetni, annak erre van lehetősége, amennyiben 24 órával a felszállás előtt hatja végre az utasfelvételt. (Azok az utasok, akik váltottak ülőhelyet, 30 nappal a felszállás előtt megtehetik ezt.) Erről olvasható tájékoztató is a Wizz Air honlapján.

Ezzel önmagában nincs is baj, csakhogy János két-három alkalommal is azt tapasztalta, hogy a 24 órás perióduson belül sem engedi tovább a rendszer az utasfelvételkor, ha nem vált ülőhelyet felár ellenében. Egyszerűen nem jelenik meg a felirat, amire kattintva ülőhelyfoglalás nélkül lehet beszállókártyát szerezni.

Csatlakozz a Körhöz, és olvass tovább!

Légy része a közösségünknek, segítsd az újság működését!

Már előfizetőnk vagy? Jelentkezz be!