Ilyen, amikor a kormány kreatívjai nem tudnak dönteni sorosozás és a brüsszelezés között

POLITIKA
2023 november 17., 16:33

Elindult a nemzeti konzultáció, a kormány intenzív figyelemfelhívó kampányt is indít - harsogta szét pénteken a kormány. A posztolták mellé azt a plakátot is, amivel várhatóan elárasztják a köz- és digitális tereket. Az alkotáson egyszerre látható Soros György fia, Alex Soros és Ursula von der Leyen, az Európai Bizottság elnöke, amivel a kormányzati kreatívok azt üzenik: „Ne táncoljunk úgy, ahogy ők fütyülnek!”

photo_camera Fotó: Magyarország Kormánya/Facebook

A nemzeti konzultációs lapok kézbesítése karácsonyig folyamatos. A kérdések közül négy Ukrajnával, egy pedig a Hamásszal és a palesztinoknak nyújtott EU-s támogatásokkal foglalkozik, emellett szóba kerül a magyar politika külföldi befolyásolása, valamint a gyerekvédelminek nevezett homofób törvény is, amit L. Simon László annak ellenére is jónak tart, hogy ez alapján rúgták ki.

A kormánypropagandát gyártó cégek tulajdonosa, Balásy Gyula
photo_camera A kormánypropagandát gyártó cégek tulajdonosa, Balásy Gyula Fotó: Németh Dániel/444

A legutóbbi nemzeti konzultációnál csak a technikai költségek, azaz nyomdaköltség és a postázás költségei 2,7 milliárdot vittek el, amihez még hozzájönnek a marketingköltségek. Ezek a feeldatok hagyományosan Balásy Gyula cégeit, a New Land Media Kft.-t és a Lounge Design Kft.-t találják meg, amikkel Rogán Antal minisztériuma 2023 harmadik negyedévében 15,5 milliárd értékben kötött szerződést. Ebből 8 milliárd forint az Európa jövőjét érintő nemzetközi és hazai színtéren történő kormányzati kommunikációval kapcsolatos feladatok ellátása, valamint az állampolgárok életét kiemelten érintő kormányzati döntésekkel kapcsolatos feladatok ellátására mehet el.