A legproblémásabb vasútvonalak versenyében legyőzhetetlen a Nyugati-Záhony, a miskolci és békéscsabai vonalakat előzte

közlekedés
január 15., 13:04

Az idei évet is erősen kezdte a MÁV, múlt hétfő reggel 4:56 és 8:16 között hét poszt került ki nem induló, nem onnan induló, máshová vagy más úton menő, esetleg pótlóbusszal helyettesített vonatokról. Sőt, már a vasárnap éjszakát egy hétfői vonatkimaradás beharangozásával zárták.

Szerelvények a Nyugati pályaudvaron
photo_camera Szerelvények a Nyugati pályaudvaron Fotó: Jászai Csaba/MTI/MTVA

De még tekintsünk vissza egy kicsit a tavalyi évre, a hvg.hu ugyanis összeszedte a legproblémásabb vonalakat. A hibalistát a Mávinform honlapján megjelent hírek alapján rakták össze. Egy hibapont járt az egy órán belüli késésekért, kettő az egy óránál nagyobb késésekért, minden további óra egy-egyet ért, és fél pont járt, ha csak egy vonat késett vagy egy vonatpár maradt ki.

Összesen 2804 hibapontot osztottak ki, majdnem 500-zal többet, mint 2022-ben, és szinte pontosan ezerrel többet, mint 2021-ben. Ez nem csak azt jelentheti, hogy több hiba történt, hanem azt is, hogy jobb lett az utastájékoztatás, írja a lap.

A legproblémásabb vonal tavaly – ahogy 2020-ban, 2021-ben és 2022-ben is – a Budapest-Záhony vonal lett, benne a monori, ceglédi elővárosi vonatokkal és a debreceni, nyíregyházi járatokkal. 260 hibapontot kapott, 46,5-tel többet, mint egy éve. Második a Budapest-Hatvan-Miskolc-Sátoraljaújhely, harmadik Budapest-Lőkösháza vonal lett.

Az általam sokszor használt Budapest-Pécs vonal a hatodik lett, teljesen megérdemelten, egy kezemen meg tudom számolni, hányszor volt zökkenőmentes utam. Kilométer-arányos statisztikát is készített a lap, ott a Nagyatád-Somogyszob vonal nyert, 866,6 pontot kapott. Érdekesség, hogy a második helyezett 120,63 ponton áll.