Egy új jelentés szerint egy Boeing 737 Maxről röviddel a felszállás után kiszakadt ajtó valószínűleg nem volt megfelelően rögzítve. Az Egyesült Államok Nemzeti Közlekedésbiztonsági Tanácsa közzétette az Alaska Airlines januári repülőgépén történt incidens vizsgálatának kezdeti eredményeit.
Eszerint négy biztonsági retesz hiányzott, amelyek a vészkijárat ajtaját a törzshöz rögzítették volna. A jelentés szerint a hiányzó reteszek lehetővé tették, hogy a panel elmozduljon a helyéről, és leszakadjon a repülőgépről. A Boeing a jelentésre reagálva vállalta a felelősséget.
„Egy ilyen eseménynek nem szabad megtörténnie a gyárunkat elhagyó repülőgépen. Egyszerűen jobban kell tennünk ügyfeleinkért és utasaikért” - mondta a Boeing elnöke Dave Calhoun.
Az ajtódugókat a Boeing beszállítója, a Spirit AeroSystems gyártotta. Az előzetes vizsgálat szerint az ajtódugókat később a gyárban eltávolították a gyártási folyamat során keletkezett sérülések miatt. A fényképes bizonyítékok szerint azonban, amikor a dugókat visszahelyezték, akkor a 4-ből legalább három reteszt nem tettek vissza a helyére.
A Boeing vasárnap közölte, hogy több hibajavítást el kell végeznie mintegy ötven, még le nem szállított 737 Max repülőgépen, ami potenciálisan késleltetni fog néhány közeljövőbeli szállítást. A bejelentést azért kellett megtenniük, mert egyik beszállítójuk, a Spirit AeroSystems két rosszul fúrt lyukat fedezett fel néhány törzsön.
A cég gépeivel az ajtódugós eset óta más incidensek is történtek, legutóbb egy felszálláshoz készülő repülőjük orrkereke esett le Atlantában, előtte egy cargo járatuknak lángoló hajtóművel kellett kényszerleszállást végrehajtania. (BBC)