Permanens kampányban élünk: hogy ne temessenek maguk alá a politikai hirdetések

podcast
  • Link másolása
  • Facebook
  • X (Twitter)
  • Tumblr
  • LinkedIn

Rohamléptekkel közelednek a választások, nyakunkon a kampányidőszak, vagyis hamarost ha akarnánk se tudunk majd elugrani a mindenféle felületeken felénk ömlő politikai hirdetések elől.

Persze valójában politikai hirdetésekkel már most tömve vannak a felületeink, ráadásul ezek egy része már most is az önkormányzati/EP-választásra mozgosít, ha nem is teljesen egyértelműen, mindenesetre jó, ha tréningezzünk magunkat egy kicsit, és igyekszünk tudatosabban állni a rohamot.

Hogy miért fontos az, hogy választópolgárokként ki és hogyan talál meg minket, arról Zöldi Blankával, a Lakmusz főszerkesztőjével és Döbrentey Dániellel, a TASZ Politikai Szabadságjogi Programjának vezetőjével beszélgettünk.

Részletesebben:

  • 1:03 - Kezdjük az alapokkal: egyáltalán mi az, hogy politikai hirdetés? Figyelem, jogászkodás, de a legjobb értelemben!
  • 3:24 - Permanens kampányban élünk, ránk hirdet minden létező politikus a közösségi médiában.
  • 6:21 - Oké, de miből? Én pénzemből, te pénzedből? És mennyi az annyi?
  • 9:49 - Az Állami Számvevőszék esete a CÖF-fel és a Megafonnal. Meg úgy általában.
  • 11:38 - Lost in Space: a Megafon költéseinek nyomában.
  • 14:54 - Nem teljesen bélből jóslás: a Facebookon kb. négyszer annyit költ a Megafon, mint az összes elenzéki párt együttéve.
  • 18:12 - Bezzeg a jó öreg nyomtatott sajtó, meg a tévé és a rádió!
  • 19:36 - Ne menjünk el szó nélkül amellett sem, mekkora a közösségi média penetráció. Aki kitapasztalja a platform működését, hatamas versenyelőnyre tesz szert.
  • 21:27 - Mondjuk mindegy is, hisz szőnyegbombázás folyik. Pont ezért jó, ha tisztában vagyunk azzal, ki és hogy hirdet ránk (emitt az említett WhoTargetsMe applikáció).
  • 25:33 - Pró tipp: zavard össze az algoritmust!
  • 27:22 - Mások sokkal stratégikusabban viszonyulnak az adatainkhoz, mint mi magunk. Sebaj, majd az Európai Unió megszabályozza - aztán vagy működik, vagy nem.
  • 30:45 - A mikrotargetálás veszélyei egyéni és társadalmi szinten.
  • 32:41 - Azért alapból nem kéne bajnak lennie, hogy egy választás előtt politikai hirdetésekkel találkozik egy választópolgár, amelyek alapján felelős döntést hozhat. Aha, persze.
  • 35:51 - Lássuk tehát, a gyakorlatban hogyan is néz ez ki.
  • 40:49 - Jó, de a riogatás azért nem csak a Facebookon megy, szórólapon is ugyanolyan jól tudják csinálni.
  • 41:48 - Jól csomagolt jogászkodás: tény és vélemény elkülönítése, példákkal alátámasztva.
  • 46:17 - Na jó, de amikor már teljesen légből kapott hazugságokkal jönnek, annak azért vessen már valaki gátat!
  • 49:27 - A választópolgár vállára rakott terhekről és felelősségekről.
  • 51:58 - Meglátom Soros Györgyöt, és rohanok szavazni.
  • 58:09 - Ha már egyszer a mi vállunkra van rakva a teher, legalább azzal legyünk tisztában, hogy hogyan lehetünk jobban tájékozottak.

És a beígért hasznos oldalak:

Levezetésként pedig az egyik kedvenc Németh Szilárd-posztom az elmúlt időszakból, amivel maximálisan tudok azonosulni: reggelire lilahagymás-szalonnás-tejfölös lángos? Naná, BÁRMIKOR!

Címlapkép: Botos Tamás/444

Legfrissebb podcastjaink

Borízű hang #249 [H]: Aki nem tud liberálisul, ne beszéljen liberálisul

Mohamedek között, Keith Richards és Yves Saint Laurent nyomában. Igazság és hitelesség a belső sávban. Nyelvtudomány és esztétikai terror. Pápázás. Tusfürdőmaffia a siralomházban.

Uj Péter, Bede Márton, Winkler Róbert
podcast

Van-e egyáltalán olyan, hogy kínai konyha?

Podcastunkban Vida Kata pszichológus, gasztroblogger beszélgetett Lu Boennel, a 101 étteremcsoport alapító tulajdonosával gyerekkoráról, a Ramenka és a 101 Bistro alapításáról, és arról, hogy mitől lesz autentikus egy kínai étel.

444.hu
podcast

Borízű hang # 248: Levillog a Két Mackó [H]

Bede Márton elmagyarázza a kínai konyha legnagyobb gurujának a hortobágyi palacsintát. Tartsunk már jobbra az autópályán! Cinikus békebrókerek. Már alig virul a fityula, fogynak a szóvicces filmcímek.

Uj Péter, Bede Márton, Winkler Róbert
podcast

Ami a nagy vállalati vagyonok hatékony működtetéséhez elengedhetetlen: mi az a kontrolling és kinek kell egyáltalán?

A hazai vállalatok jelenleg nem profittermelő eszközként használják a kontrollingot, hanem aktuális helyzetük leírására, a múltbeli adataik értelmezésével. Podcastunkban arról beszélgettünk, hogyan lehetne ezt másként csinálni.

Diószegi-Horváth Nóra
támogatott tartalom

Nem csak talpon maradni, de fejlődni is: kinek és mire jó a kontrolling?

Podcastunkban többek közt arra keressük a választ, lehet-e egyáltalán tervezni még a választások előtt, mire készülhetnek a vállalatok, és hogyan lehet sikerrel megoldani jövőbeni kihívásokat.

Diószegi-Horváth Nóra
támogatott tartalom