Ez itt a legújabb influenszergeneráció: a cél a figyelem megragadása, minden eszközzel

Média
július 17., 19:58
  • Ordít, pörög, ugrál, ugat, közben folyamatosan megy a videó és pörög a számláló.
  • IShowSpeed pontosan tudja, mire van szükség a figyelemért folytatott, egyre keményebb versenyben.
  • Ha a barátságokat a valós közösségekben nem találják meg a fiatalok, akkor megpróbálják ezeket a viszonyokat online kapcsolódásokkal pótolni - mondja Guld Ádám médiakutató.

Kedd este Budapest belvárosát ellepték az kutyaugatást imitáló tinédzserek, miután IShowSpeed, polgári nevén Darren Jason Watkins Magyarországra érkezett európai turnéja keretében. Az üvöltözős stílusa és a Cristiano Ronaldo iránti rajongása miatt híressé vált streamer nemrég kosarazott az albán miniszterelnök irodájában, de járt Bukarestben, Prágában és Bécsben is.

link Forrás

Speed 2-3 órás élő videói abból állnak, hogy váratlanul megjelenik néhány turisztikailag érdekes helyen, majd próbál interakcióba lépni a helyiekkel. Viszont a rajongók, többségében tizenéves fiatalok percek alatt százával rohamozzák meg egy közös képért imádkozva, vagy azt kiabálva neki, hogy Messi jobb mint Ronaldo, ezért a nagy tömegjelenetekbe torkolló események hamar zsúfolt és veszélyes helyzeteket szülnek. Ilyenkor Speed féltucat biztonsági ember gyűrűjében gyorsan irányt vált, próbál bepattanni a járó motorral váró kisbuszba, hogy a követőket valamennyire lerázva, új helyszínen kezdhesse újra a tartalomgyártást.

A közvetítések jellemző pillanatai, hogy míg a fiatalok rohannak a streamer után, addig az idősebb generáció tagjai csak ámulnak és bámulnak, hogy mi történik körülöttük.

Játékok helyett a Való Világ

Az újságírásnak hatása van.

Támogasd a munkánkat, csatlakozz a Körhöz, hogy elérd az exkluzív tartalmainkat!

Már előfizetőnk vagy? Jelentkezz be!