Hogyan küzd a késések ellen a MÁV? Úgy, hogy nem indít vonatot

közlekedés
július 19., 17:29

Különös közlekedéspolitikai döntésnek lehet nevezni, hogy a MÁV úgy próbál küzdeni a késések ellen, hogy inkább nem indít el bizonyos vonatokat. A MÁVINFORM Facebook-oldalán az alábbi tájékoztatás jelent meg:

„Péntek délután a Debrecen-Füzesabony vonalon kialakult késések csökkentése érdekében a Debrecenből 16:30-kor Hortobágyra induló személyvonat (6636) nem közlekedik, utasai a következő, a Debrecenből 17:11-kor induló személyvonattal (6646) utazhatnak, ami Kismacson is megáll”.

És ez még nem minden: „A szerelvényforduló miatt a Hortobágyról 18:01-kor Debrecenbe induló személyvonat (6633) nem közlekedik, utasai a következő, a Hortobágyról 18:54-kor továbbinduló személyvonattal (6646) utazhatnak, ami Kismacson is megáll”.

Különös, de persze logikus döntés: hiszen ha nem jár egy vonat, akkor nem tud késni.

A MÁV első saját gyártású, belföldi forgalomra szánt másodosztályú InterCity (IC+) kocsija a forgalomba állításának napján a Déli pályaudvaron 2020. február 13-án.
photo_camera A MÁV első saját gyártású, belföldi forgalomra szánt másodosztályú InterCity (IC+) kocsija a forgalomba állításának napján a Déli pályaudvaron 2020. február 13-án. Fotó: Balogh Zoltán/MTI/MTVA

Csütörtökön volt hír, hogy a hőhullám első 10 napjában, azaz július 5. és 15. között a vasúttársaság több mint 35 ezer járatot indított, ezek 30 százaléka késett, ez azt jelenti, hogy 10 500 esetben nem értek pontosan célba az utasok. A MÁV adatai alapján a vonatok 1,6 százaléka elmaradt vagy pótolták busszal. Ez a 35 ezres járatszámmal számolva 560 vonatot jelent, ebből 73 esetben lehetett buszozni, 487 vonat pedig egyszerűen kimaradt.