A VI. Semmelweis Nyári Egyetem vendége volt Lázár János csütörtökön. A Merkely Béla rektorral folytatott beszélgetés után a hallgatók kérdezhettek az építési és közlekedési minisztertől, aki az elmúlt hetekben a támadások kereszttüzében van a síntörések, kisiklás, gázolások miatt az összeomlás jeleit mutató vasúti közlekedés miatt.
Egy kérdésre maradt végül idő, ez éppen a vasúti közlekedésről, a békéscsabai vonal kiélezett csatlakozásairól szólt. Lázár a vasúti közlekedés egészéről beszélt, és utalt a vasárnap esti vonatkisiklásra, ami után több mint egy napra be kellett zárni a Keleti pályaudvart.
„Nem a vas a fontos, hanem az ember – mondta. – Egy miniszternek nem azzal kell foglalkozni, hogy a vas ne törjön, hanem hogy az ember ne törjön.” Az, hogy „eltörik két csavar, az szakmai kérdés” – ez okozta a vasárnapi kisiklást –, de ha az ember van veszélyben, megsérül, az az ő személyes felelőssége. „Én az emberekért felelek” – mondta. A miniszter ezt különféle szavakkal elég sokszor megismételte, például így is: „Az embertársaimért felelek, akik a sorsukat rám bízták. Minden nap, a mellébeszélő újságírókkal ellentétben, minden nap 4 millió ember életéért és 53 ezer munkatársam biztonságos munkavégzéséért felelek. Ha valaki, én ennek messze a tudatában vagyok.” (Vitézy Dávid nevét ugyan nem ejtette ki a száján, de mintha a volt közlekedési államtitkár keddi, miniszteri felelősségről szóló posztjára reagált volna.)
A MÁV menedzsmentjén is azért változtatott, mert azt szeretné, ha a vas helyett az ember, a szolgáltatás színvonala kerülne előtérbe.
„Miközben mindenki gyaláz, 30 százalékkal nő az utasszám” – mondta, majd Merkely Béla nagy tapsot kért a miniszternek, aki megígérte: ránéz a békéscsabai csatlakozásokra.