A cikket az országos főépítész reakciójával frissítettük.
Új vendéglátó egységek fogyasztóterének minden megkezdett 10 négyzetmétere után, valamint új hajléktalanszálló minden 30 férőhelye után egy parkolót köteles biztosítani az építője, olvasható a Lázár János által előkészített kormányrendeletben, amit most bocsájtottak társadalmi vitára, írta a Telex.
Vitézy Dávid fővárosi képviselő rögtön kritizálni kezdte a tervezetet, szerinte több problémás pontja is van.
„A városaink az eddiginél is sokkal autóközpontúbbá tételét írja elő Lázár János új kormányrendelete, melyet most bocsátottak “társadalmi egyeztetésre” 7 nap alatt. A szakmai szervezetek már nyáron szóvá tették, hogy rossz és káros a tervezet, de persze a javaslataikból semmit nem vett figyelembe a szaktárca” - írja.
Vitézy a posztjában kiemelte a rendelet több pontját is:
„Ez csak néhány példa, de jól látható belőle, mennyire irreális, valójában a városaink élhetőségét roncsoló, a városi autózást ösztönző, a vibráló, belvárosias, élhető belvárosok létrejöttét ellehetetlenítő, viszont a lakhatási és a klímaválságot súlyosbító, retrográd javaslat ez” - taglalja.
Péntek délután reagált Vitézy közleményére Lánszki Regő országos főépítész, és arról írt, hogy a január elsejével életbe lépő szabályozás nemhogy több, hanem jóval kevesebb parkolóhelyet ír elő és egyedi elbírálásra ad lehetőséget.
„Az eddigi építésügyi rendelet, az OTÉK évtizedek óta szigorúan előírta a parkolóhelyek számát mindenhol, bizony még a hajléktalanszállóknál is. Most több helyen enyhítettünk a szabályozáson. Ez önmagában már jelentős parkolóhely csökkenést jelent. Ráadásul éppenhogy eddig volt kötelező ezeknek a szabályoknak mindenképp megfelelni, miközben most megadjuk a jogot az önkormányzatoknak, hogy a helyi adottságokat figyelembe véve további könnyítéseket vezethessenek be.” - írta Lánszki Regő, hozzátéve, hogy egyedi kérvényre, megfelelő indokkal akár parkolóhely nélkül is lehet építkezni, és mindezt hónapok óta egyeztetik az önkormányzatokkal, a beruházókkal és a szakmával.