A MÁV-nál első a pontosság, adatvizualizációs különdíj: a Dunán átúszó HÉV-ek

ÉLET
november 08., 13:14

Pénteken rukkolt elő a MÁV azzal az új adatvizualizációs csodával, amivel látványos semmitmondásba rejtette a korábbi egzakt adatközlést arról, hogy havonta mennyit késnek az elővárosi, országos, regionális és feláras vonatok (egyre többet késtek). Az addigi úgynevezett menetrendszerűségi statisztikák helyett most úgynevezett havi riportok vannak, amik a nyolcvanas évek termelési riportjainak legszebb hagyományait ötvözik modern korunk digitális technológiai vívmányaival.

Aminek ez lett az eredménye:

link Forrás

A vasúti fővonalak még nagyjából pontosan láthatók, bár azt nem lehet nem észrevenni, hogy Békés megyét és a Bukarest felé menő nemzetközi vonatokat még csak említésszerűen sem ábrázolják.

A buszközlekedésnél már nem fáradtak normális út- vagy autópálya-hálózat megrajzolásával, de a csúcsra a HÉV-eknél jutunk: a szentendrei végállomást egyszerűen áthelyezték a Duna másik, bal (pesti, váci, kinek hogy tetszik) partjára, valahová Dunakeszi környékére. Sőt, mintha már a fővároson belül átúsznák a legendás zöld szerelvények a Dunát, hogy Óbuda helyett Újpesten hagyják el a várost.

Ahogy mondani szokás, a vasúton első a pontosság. A videó szép szimbóluma annak, hogy a MÁV-nál mennyire fontos.