Felfoghatatlan mértékű profitot termelt Mészáros Lőrinc cége a Lázárnak fontos vasútfelújításon is

POLITIKA
  • Link másolása
  • Facebook
  • X (Twitter)
  • Tumblr
  • LinkedIn

Ajándékozás

Cikkek ajándékozásához Közösség vagy Belső kör csomagra van szükséged.

Ha már előfizetőnk vagy, jelentkezz be! Ha még nem, válassz a csomagjaink közül!

  • Két éve jelentős fennakadások voltak az ország legfontosabb vasútvonalán.
  • Lázár János demonstrálni akarta, hogy ura a helyzetnek: azonnali felújítást rendelt el.
  • A munkákra szánt pénz közel fele információink szerint Mészáros Lőrincéket gazdagította végül.
  • Az ilyen esetek mutatják meg, mi a tétje annak, hogy az Építési és Közlekedési Minisztérium tíz százalékban maximalizálná a cégek profitjait a közbeszerzéseken.
  • Mészárosék nélkül vasutat építeni azonban nehezen lehet..

2023 szeptemberében egy elöregedett vasútvonalról beszélt az ország. Hogy a témát címlapon tárgyalták az újságok, ahhoz nagyban hozzájárult, hogy a területért felelős miniszter, Lázár János ilyeneket üzent a nyilvánosságban a felügyelete alatt álló MÁV vezetésének:

„Arra szeretném kérni a sajtón keresztül a MÁV vezetését, hogy ne okoskodjanak, hanem csinálják azt, amire utasítottam őket, garantálják az emberek biztonságát, azonnal kezdjék meg a helyreállítást.”

Az úgynevezett egyes fővonalról, a Budapest–Hegyeshalom vasútvonalról van szó, arról, amelyen az ország talán legfontosabb járatai, a Budapest–Bécs Railjetek is közlekednek.

Csatlakozz a Körhöz, és olvass tovább!

Ezt a cikket teljes terjedelmében csak előfizetőink olvashatják el. Légy része a közösségünknek, segítsd a 444 működését!

Már előfizetőnk vagy?
Jelentkezz be!
Kapcsolódó cikkek

Matuska Szilveszter felrobbantotta, Lázár János embereket rúgott ki miatta - újra címlapokon az 1-es számú vasúti fővonal

A Budapest-Hegyeshalom-Rajka vasútvonal Trianon óta Magyarország legfontosabb közlekedési folyosója. A pálya rossz állapota miatt sebességkorlátozást vezettek be rajta, Lázár pedig tisztogatásba kezdett a történtek miatt.

Molnár Kristóf
közlekedés

Elismerte a MÁV, hogy „a pálya korossága” miatt kell korlátozni a vonatok sebességét az egyik fővonalon

A Közlekedő Tömeg civil szakmai szervezet szerint a Biatorbágy-Szárliget szakaszt az elmúlt 40 évben senkinek sem jutott eszébe karbantartani, emiatt a síneket rögztíő csavartiplik egyszerűen elporladtak.

Mészáros Juli
közlekedés

Lázár János szabotőröket, vasútellenes szivárogtatókat és két MÁV-vezérhelyettest rúgott ki az 1-es fővonalon történtek miatt

A MÁV-ból és a minisztériumból is többeket kirúgtak, amiért sebességkorlátozást kellett bevezetni az 1-es fővonalon.

Molnár Kristóf
közlekedés

Lázár János: Arra kérem a MÁV vezetését, hogy ne okoskodjanak

Szerinte az 1-es fővonalon „haváriahelyzet van”, ahol az utasok biztonsága az első, a pénzügyi elszámolás másodlagos kérdés.

Mészáros Juli
közlekedés

Mészáros eddig kegyelt vállalkozói a csőd szélén táncolnak, mert nem fizeti ki őket a leggazdagabb magyar legjövedelmezőbb cége

A V-Híd Zrt. Mészáros Lőrinc aranytojást tojó tyúkja, a birodalom ékköve, ami a legtöbb pénzt fialta a tulajdonosának az elmúlt években. Idén is kivette kis híján a teljes profitot belőle Orbán Viktor barátja. Közben milliárdokat követelnek tőle azok a magyar vállalkozások, amelyek a valóságban elvégezték az állami megbízásokat. A cégcsoport azonban nem fizet.

Haszán Zoltán, Kaufmann Balázs
gazdaság