„Aki egy nyolcszázmilliárd forintos kasszában nem talál meg 32 milliárd forintot most, amivel majd később elszámolunk, az tegye le a lantot” – így reagált Lázár János a Szabad Európának azután, hogy a MÁV vezetése arra kérte őt, szerezzen forrást a pénzügyminisztertől az 1-es vasúti főút helyreállítására.
A közlekedésért is felelős miniszter kedden tartott sajtótájékoztatót a Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei Nyírmeggyes határában, ahol elmondta, az M3-as autópálya és a magyar-román határ között két szakaszban épülő sztráda első, huszonnyolc kilométer hosszú szakaszának építéséhez kezdhetett hozzá a Duna Aszfalt mintegy 175 milliárd forintos beruházással. Az új autópályát nem sokkal azután jelentette be Lázár, hogy augusztus 1-jén bezárt tíz vasúti mellékvonalat.
Lázár a sajtótájékoztatón elmondta, a Bécsbe tartó, Budapest–Győr–Hegyeshalom vonalon súlyos műszaki probléma állt elő, ami miatt a műszaki egyetem jelenleg is felülvizsgálatot tart és azonnali intézkedésre utasította a MÁV-ot. „Ha nem lépünk azonnal, akkor le kell zárni a vonalat, amely beláthatatlan következményekkel járna a személyszállításra és áruszállításra is” – mondta Lázár, miután 120-ról 100 km/órára lassították a forgalmat. Szerinte ha azonnal beavatkoznak, három-négy hónapon belül helyreállhat a „rend”, de ha késlekednek, pár hónapon belül 40 km/órára kell levinni a sebességet, vagyis harminc-negyven perccel is megnőhet a Budapest–Hegyeshalom közötti utazás hossza.
A Szabad Európa kérdésére, hogy forrást is biztosít-e a kormány a helyreállításhoz, Lázár azt mondta, „haváriahelyzet van”, ahol az utasok biztonsága az első, a pénzügyi elszámolás másodlagos kérdés.
„Arra szeretném kérni a sajtón keresztūl a MÁV vezetését, hogy ne okoskodjanak, hanem csinálják azt, amire utasítottam őket, garantálják az emberek biztonságát, azonnal kezdjék meg a helyreállítást.” Ezután közölte azt is, hogy a MÁV évi költségvetése nyolcszázmilliárd forint, amiben meg kéne találni azt a 32 milliárdot, amivel „később elszámolnak”.