'Úgy gondolom, hogy ez a három projekt méltó lezárása lehet az idei évnek" - mondta Körmend polgármestere, Bebes István szerdán, miután megtekintette, hogyan állnak a beruházások.
A teljes évi büszkeségre okot adó projekt között ott van ez a kerékpárút is:
A biciklis hullámvasúttal ezek szerint semmi problémája nem volt a polgármesternek, sőt. Elégedetten jelezték a terepszemlén, hogy a kerékpárút készen van, használják is a biciklisek. A hivatalos átadás valamikor decemberben lesz.
A kerékpárút uniós támogatással készült, még az előző uniós ciklusból megmaradt pénzből, ezért sietni is kellett vele, de sikerült befejezni. A két szakasz összesen 400 millióba került, az egyik 861 méter (itt indokolják, hogy miért ilyen drága), a másik 2185 méter.
Próbáltuk megtudni az önkormányzattól, hogy kipróbálták-e, de azt mondták, hogy majd kiadnak egy közleményt.
Megtaláltuk ugyanakkor a kivitelező céget. A Bit-Épnél azt mondták, hogy
"teljesen szokványos dolog, hogy megvan hullámozatva a kerékpárút, ahol a csatlakoztatási szintek megköveteik."
Az egész országban millió ilyen megoldás van - tették hozzá, és valóban, számos remek példát tudunk hozni arra, milyen Magyarországon egy bicikliút: ilyenés ilyen, vagy például elé ugrik egy lakótelepi ház, de a székelyek is nagy ravaszak, Egerben viszont az autósok is élvezik vagy simán csak súlyos sérüléseket okozhat.
A kérdésre, hogy nem gondolkodtak-e más megoldásban, azt mondták: ők a tervek alapján építették meg, a tervező így álmodta meg, de minden megfelel a szabványoknak.
Azt is megtudtuk, hogy egy bicikliút megépítése amúgy sem olyan egyszerű, hogy húzunk egy egyenes vonalat. "A meglévő körülményekhez kell igazodni, az egyik oldalon a 8-as út van, a másikon épületek, kapubejáróval, a víznek is el kell folyni valahol" - ismertették a meglévő körülményeket. Egyébként ők csak folytatták a meglévő bicikliutat, ahol szintén ilyen megoldások vannak.
Megjegyeztük, hogy annyira nem lehet rajta kényelmes biciklizni, amire azt a választ kaptuk, hogy az emelkedőre és lejtőkre is vannak szabványok, ezeknek megfelel.
A bicikliút műszaki átadása egyébként megtörtént, szalagátvágós fotó egyelőre nem készült, majd valamikor decemberben.
Felkészül Tata, ahol ilyen megoldást alkalmaztak, vélhetően az autók távoltartására, vagy egyszerűen csak akadálymentesítettek egy sorompót.
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.