Simán átment a műszaki átadáson a körmendi biciklis hullámvasút

'Úgy gondolom, hogy ez a három projekt méltó lezárása lehet az idei évnek" - mondta Körmend polgármestere, Bebes István szerdán, miután megtekintette, hogyan állnak a beruházások. 

A teljes évi büszkeségre okot adó projekt között ott van ez a kerékpárút is:

Fotó: Kóbor Zoltán

A biciklis hullámvasúttal ezek szerint semmi problémája nem volt a polgármesternek, sőt. Elégedetten jelezték a terepszemlén, hogy a kerékpárút készen van, használják is a biciklisek. A hivatalos átadás valamikor decemberben lesz.

A kerékpárút uniós támogatással készült, még az előző uniós ciklusból megmaradt pénzből, ezért sietni is kellett vele, de sikerült befejezni. A két szakasz összesen 400 millióba került, az egyik 861 méter (itt indokolják, hogy miért ilyen drága), a másik 2185 méter. 

Ilyen volt, amikor még ásítóan unalmas volt a szakasz. Forrás: google streetview

Próbáltuk megtudni az önkormányzattól, hogy kipróbálták-e, de azt mondták, hogy majd kiadnak egy közleményt.

Megtaláltuk ugyanakkor a kivitelező céget. A Bit-Épnél azt mondták, hogy 

"teljesen szokványos dolog, hogy megvan hullámozatva a kerékpárút, ahol a csatlakoztatási szintek megköveteik."

Az egész országban millió ilyen megoldás van - tették hozzá, és valóban, számos remek példát tudunk hozni arra, milyen Magyarországon egy bicikliút: ilyenés ilyen, vagy például elé ugrik egy lakótelepi ház, de a székelyek is nagy ravaszak, Egerben viszont az autósok is élvezik vagy simán csak súlyos sérüléseket okozhat

A kérdésre, hogy nem gondolkodtak-e más megoldásban, azt mondták: ők a tervek alapján építették meg, a tervező így álmodta meg, de minden megfelel a szabványoknak.

Azt is megtudtuk, hogy egy bicikliút megépítése amúgy sem olyan egyszerű, hogy húzunk egy egyenes vonalat. "A meglévő körülményekhez kell igazodni, az egyik oldalon a 8-as út van, a másikon épületek, kapubejáróval, a víznek is el kell folyni valahol" - ismertették a meglévő körülményeket. Egyébként ők csak folytatták a meglévő bicikliutat, ahol szintén ilyen megoldások vannak.

Megjegyeztük, hogy annyira nem lehet rajta kényelmes biciklizni, amire azt a választ kaptuk, hogy az emelkedőre és lejtőkre is vannak szabványok, ezeknek megfelel.

A bicikliút műszaki átadása egyébként megtörtént, szalagátvágós fotó egyelőre nem készült, majd valamikor decemberben.

Felkészül Tata, ahol ilyen megoldást alkalmaztak, vélhetően az autók távoltartására, vagy egyszerűen csak akadálymentesítettek egy sorompót.

Fotó: Facebook/Krupánszky Zoltán