A német és osztrák autósok háromszor annyit fizetnek, mint a magyarok, ha elfelejtenek magyar autópálya-matricát venni

közlekedés
2016 április 22., 18:04

Ha egy német vagy egy osztrák autós elfelejt időben magyar útdíjmatricát venni, vagy esetleg eltéved, és matrica nélkül hajt rá a díjköteles útszakaszra, akkor neki is küldik a bírságot, ahogyan egy magyar autósnak is szokták.

Viszont a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. (NÚSZ) a külföldi autók tulajdonosait tartalmazó adatbázisokhoz nem fér hozzá, ezért a követeléseit átadja külföldre bejegyzett behajtócégeknek. Németország és Ausztria területén a Ungarische Autobahn Inkasso Gmbh nevű, Németországba bejegyzett cég postázza a csekkeket.

De míg egy magyar autósnak a bírság alapesetben 14875 forintos, 30 nap után pedig kb. 60 ezres a pótdíj, addig

a német és osztrák autósoktól alapból 149 eurót és 72 centet, azaz 46 280 forintot követel az Ungarische Autobahn Inkasso Gmbh.

A német cég Lobmayer Ferenc és Lobmayer László érdekeltsége, és azért kér ennyit, mert a magyar pótdíjon, vagyis 47,95 eurón felül

  • 15 euró 30 centbe kerül, hogy egy idegen hatóságtól lekérjék az autós adatait,
  • 11,70 euró a kezelési költség,
  • 16,24 euró az áfa,
  • és a legfontosabb: a behajtó munkadíja: 58 euró 50 cent.

Lobmayerék tehát elég jól keresnek ezen, mégsem pályázat útján nyerte el a cégük ezt a megbízást. A Totalcarnak azt mondták, hogy

2013 óta „tesztszerződés” alapján végzik a munkát.

A tesztszerződést az állami tulajdonú NÚSZ Zrt-vel kötötték meg, de nem világos, hogy pontosan mit tesztelnek, és hogy azt miért is kell tesztelni már három éve folyamatosan.

A NÚSZ tavaly 57142 ügyet adott át az Ungarische Autobahn Inkasso Gmbh-nak. Ha mindet sikerül behajtani, akkor az körülbelül

1 milliárd 38 millió forintos bevételt jelent a cégnek.

Ez pedig 7 millió forinttal több, mint amennyit a NÚSZ és az összes, Európában pénzbehajtással megbízott partnercége megkeresett 2015-ben. (Totalcar)

Kommentek

Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.