Azt ígérték, hogy hét évvel az átadásuk után végre működni fognak a liftek a vasútállomáson, de sajnos megint közbejött valami

Magyarország legszomorúbb ikerliftjeiről tavaly decemberben már írtunk. Pilis vasútállomáson könnyítenék kerekesszékesek, babakocsisok, nehezen mozgók vagy egyszerűen lusták akadálymentes közlekedését már 2009 szeptembere óta. De az uniós pénzből felújított állomáson egyetlen egy percig sem működtek a liftek. Sem az egyik, sem a másik. 

Az ikerliftek egyik darabja. Egy percig sem használták 2009 óta, de megviselte az idő. 

A MÁV 6,5 éven keresztül fölényesen verte vissza a soha nem használt liftekre vonatkozó kéréseket/kérdéseket, például azzal, hogy 

„a lift üzemeltetésére nincs személyzeti, emberi és technikai megoldásuk”. 

A gyorsan elröppent hét év alatt az történt, hogy a 2009-ben átadott, 5,1 milliárdért felújított állomáson a liftek előbb nem kapták meg a használatbavételi engedélyt, öt év múlva aztán végül igen, majd megállapították, hogy addigra annyira leromlott a felvonók állapota, hogy már nem lehet üzembe helyezni őket, aztán újabb állapotfelmérést rendelt meg a MÁV, majd szerződést kötöttek ugyanazzal a céggel, amelyik 2009-ben megépítette a lifteket. 

Fónagy János államtitkár egy parlamenti válaszában azt mondta:

„A MÁV Zrt. a jogszabályok által előírt feladatok — felülvizsgálat, forrás biztosítása, pályáztatás — végrehajtását követően kiválasztotta a liftek üzembe állítását végző vállalkozót. A vasúttársaság és a nyertes vállalkozó között a szerződés megkötése folyamatban van. Az esélyegyenlőségi elvárások maradéktalan teljesülése érdekében szüksége s munkálatok teljesítésének véghatárideje 2017. március 20.”

A határdiő lejárt, olvasónk, Csaba elküldte az eredményt:

Decemberi és április képek.

Talán az alsó szinten:

Megkérdeztük a MÁV sajtóosztályát, hogy mi nem vettük-e észre a tíz különbséget.

Azt írták: „a kivitelező nyilatkozata alapján adtuk korábban azt a tájékoztatást, hogy «várhatóan 2017. március végéig üzembe helyezhetők a liftek». 

A Nyír-Lift Kft-től azóta kapott információ szerint a hiányzó alkatrészeket külföldről kell beszereznie, ennek elhúzódása miatt a cég a határidő 10 héttel történő meghosszabbítását kérte. 

A felvonó üzembe helyezéséig utasaink szíves türelmét kérjük.”  

A plusz tíz hét már igazán semmi ahhoz képest, hogy 2009 szeptember óta nem működnek a liftek. 

Kapcsolódó
Népszerű
Uralkodj magadon!
Új kommentelési szabályok vannak 2016. január 21-től. Itt olvashatod el, hogy mik azok, és itt azt, hogy miért vezettük be őket.