A BKV-vezérigazgatója szerint semmi komoly gond nincs a 3-as metróval, csak "nem jól van beállítva egy-két dolog"

közlekedés
2017 június 26., 08:13

Minden kétséget teljesen eloszlató interjút adott a rendre meghibásodó, a forgalomból éppen kivont 3-as metróról a TV2 Mokka című műsorában Bolla Tibor, a BKV Zrt. elnök-vezérigazgatója. A lemondás természetesen fel sem merült, de miért is lenne erre oka, amikor szavaiból az derült ki: 

a 3-as metró biztonságos, a felújított metrószerelvények meghibásodásainak nagy része nem veszélyezteti az utasok biztonságát. Az elnök-vezérigazgató szerint szó sincs "bármiféle utasbiztonsági kérdésről". 

A felújított szerelvényeknél tulajdonképpen 

"nem jól van beállítva egy-két dolog, jellemzően az ajtó", de az utasok biztonságát okozó hibák "nem nagyon történnek". 

Tényleg azt mondta, hogy okozó, miközben veszélyzetetőre gondolhatott. 

Szerinte sokszor például azért kellett kiállítani a kocsikat a forgalomból, mert rossz volt az ajtónyitó kontroll-lámpája és a vezető úgy látta, hogy az ajtó nyitva van. 

Tárgyalt ugyan a múlt héten a metrófelújítást végző orosz cég vezérigazgatójával, mert a hibák olyan nagyságrendet értek el, hogy "valamit tenni kellett". De semmi gond, mert a 3-as metró biztonságos, mind a régi szerelvények, mind az új szerelvények, kérték az orosz felet, javítsák ki a hibákat. A vezérigazgató közölte: reméli, egy-két héten belül kijavítják a hibákat az orosz mérnökök, és a felújított szerelvényeket vissza lehet állítani a forgalomba. 

Az elnök-vezérigazgató azt mondta: nem találtak olyan hibát, amely "azt mutatná, hogy ez a szerelvény rossz". Ez a szerelvény minden mérnök és a BKV szakemberei szerint is "jól összerakott, csak gond van a végszereléssel és vannak olyan bosszantó hibák, amelyek nem történhetnek meg". 

Bolla Tibor azzal kapcsolatban, hogy több mint 800 millió forintos kötbérigényt jelentettek be késedelmek miatt a BKV a 3-as metró vonalán futó szerelvények gyártója és felújítója, a Metrovagonmassal szemben, kiemelte: a kötbérkövetelés nem a meghibásodásokból adódik, hanem az orosz fél szállítási késedelméből. Mint mondta, jelenleg az oroszok 4-6 héttel vannak lemaradva, de amennyiben ezt be tudják hozni, a kötbér egy bizonyos része alól mentesülhetnek. 

A BKV Zrt. péntek délután megkezdte a felújított metrószerelvények átmeneti kivonását a forgalomból, hogy azokat soron kívül átvizsgálják. Ennek közvetlen előzménye az volt, hogy az utasoknak kellett felfeszíteni a kocsi ajtajait, miután tíz percig fogságba tartotta őket a szerelvény.

De ez már a sokadik probléma volt az orosz kocsikkal, azért is kivonták már ki a forgalomból az új kocsikat, mert az egyik kocsi ajtajai egy megállóban mindkét irányba kinyíltak. 

Tarlós István főpolgármester márciusban még arról beszélt, hogy csak gyermekbetegség, hogy sorozatosan lehalnak a felújított szerelvények 3-as metrón. (MTI alapján)

Kommentek

Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.