Nyizsnyij Novgorod olcsóbban vette a teljesen új metrókocsit a Metrovagonmastól, mint Budapest a felújítottat

Még 12 millió forintot szeretnénk összegyűjteni az év végéig. Köszönjük, hogy összedobjátok. Akkor nem tartozunk majd senkinek, csak köszönettel - nektek.

A Metro Report szaklap alapján két város hasonló metróbizniszét hasonlította össze az Index:

  1. Az orosz város, Nyizsnij-Novgorod – ami a kb. 40 éves Metrovagonmas metrókocsijait cseréli le – 1,3 milliárd rubelért szerződött a Metrovagonmassal 23 új metrókocsi vásárlására. Ez kocsinként 56,5 millió rubel.
  2. Budapest – ami a kb. 40 éves Metrovagonmas metrókocsijait cserélte le –  2015-ben szerződött a Metrovagonmassal 222 darab felújított metrókocsi vásárlására 69 milliárd forintért (15 milliárd rubelért). Ez kocsinként 67,5 millió rubel.

Vagyis egy felújított Metrovagonmas metrókocsi Budapestnek 19 százalékkal többe kerül, mint egy új Nyizsnij-Novgorodnak.

Az M3-as vonalon közlekedő első felújított metrókocsi indulás előtt a Kőbánya-Kispest megállóbanFotó: Balogh Zoltán / MTI

Bíró Endre, a Metróért Egyesület vezetője az Indexnek azt mondta, az új novgorodi metró típusa 81717.6, ami kevésbé korszerű, mint a budapesti metrókocsik: a novgorodi új kocsikban elavult orosz hajtás van régi szerkezetű forgóvázzal és egyéb orosz főegységekkel, a budapesti kocsik viszont Hitachi hajtással, Knorr fékrendszerrel és CAF kerékpárral üzemelnek. Tehát a felújított metrókocsi újabb, mint az új. (Index)

Még 12 millió forintot szeretnénk összegyűjteni az év végig
Eddig összegyűlt: 5,7 millió Forint

Egész évben sokan támogattátok a szerkesztőséget, a ti segítségetek nélkül a 444 nem tudna stabilan működni. Most év végéig még 12 millió forintot szeretnénk összegyűjteni, ezt a pénzt az újság bővítésére fordítanánk, például abban is segítene, hogy januártól két új riporterrel kezdjük az évet. Segíts, hogy a 444 bővülni tudjon!

Támogasd a 444 szerkesztőségét!
Uralkodj magadon!
Új kommentelési szabályok érvényesek 2019. december 2-től. Itt olvashatod el, hogy mik azok, és itt azt, hogy miért vezettük be őket.