Előzetes jelentés: nincs jel arra, hogy a pécs-pogányi reptérnél lezuhant gép meghibásodott, vagy a pilótákat egészségügyi probléma akadályozta volna

közlekedés
2018 augusztus 01., 14:01
  • Elkészült a pécs-pogányi repülőtér közelében május végén történt, két halálos áldozatot követelő légi baleset előzetes hatósági jelentése – közölte a Magnus Aircraft Zrt.
  • Nincs jele annak, hogy a gép meghibásodása okozta volna a tragédiát, mint ahogy arra sincs bizonyíték, hogy a pilóták cselekvőképességét egészségügyi probléma akadályozta volna.
  • A rendőrség továbbra is nyomoz az ügyben.

A balesetet szenvedett gépet fejlesztő cég eljuttatta az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) Közlekedésbiztonsági Szervezete (KBSZ) által végzett vizsgálat előzetes eredményét tartalmazó dokumentumot is az MTI-nek. A KBSZ megállapításai szerint az igazságügyi-orvosszakértői vizsgálat alapján „nincs bizonyíték” arra, hogy fiziológiai tényezők vagy egyéb akadályoztatás befolyásolta volna a pilóták cselekvőképességét.

Az előzetes jelentés megállapításai szerint „a baleset nem volt túlélhető”: a repülőn tartózkodók a becsapódáskor „az élettel összeegyeztethetetlen”, halálos sérüléseket szenvedtek, életüket az azonnali orvosi beavatkozás sem menthette volna meg.

A dokumentum szerint az előzetes jelentés kiadásáig elvégzett szakmai vizsgálat során nem merült fel arra vonatkozó bizonyíték, hogy a gép szerkezete vagy valamely rendszere az eset előtt meghibásodott volna. A légi jármű rendelkezett érvényes, az illetékes hatóság által kiadott repülési engedéllyel, a repülőre felszerelt adatrögzítő berendezés működött, és az általa rögzített adatok a fedélzeti hangon kívül értékelhetőek voltak.

Az előzetes jelentés kiemelte azt is, hogy a rendelkezésére álló adatok szerint nincs füstre vagy tűzre utaló jel a repülés közben, a tűz a becsapódás után keletkezett. A motor sérülései egyértelműen a repülőgép becsapódásától, és az azt követően kialakuló külső tűztől keletkeztek, a becsapódás és a becsapódást követő külső hőterhelés okozta az inverter sérüléseit.

A Baranya Megyei Rendőr-főkapitányság az MTI-vel szerda délután közölte, hogy az ügyben a légi közlekedés gondatlanságból elkövetett veszélyeztetésének gyanúja miatt indított nyomozás jelenleg is folyik. Annak részleteiről a folyamatban lévő nyomozás érdekeire hivatkozva nem adtak bővebb tájékoztatást.

A Magnus Aircraft Zrt. közölte azt is, hogy „az elhunyt pilóták emlékének a legnagyobb tisztelettel adózva, folytatjuk a megkezdett utat és az eFusion projektet”.

Május 31-én tesztrepülés közben zuhant le Magnus Aircraft Zrt. eFusion típusú gépe a pécs-pogányi repülőtér közelében. A járműben utazó 61 éves és 42 éves férfi a helyszínen meghalt. Az elektromos repülőgép délelőtt 10 óra közül szállt fel, megtett két kört, majd ismeretlen okból lezuhant. A gép a repülőtértől kb. 1,5 km-re, az 58-as út keleti felén kukoricaföldre zuhant.

A Pécs-Pogány nemzetközi repülőtér főépülete, ettől nem messze történt a tragikus becsapódás
photo_camera A Pécs-Pogány nemzetközi repülőtér főépülete, ettől nem messze történt a tragikus becsapódás Fotó: Wikipedia

A pécs-pogányi repülőtér szomszédságában a baleset előtti napon tartották a Magnus Aircraft Zrt. repülőgépgyárának bokrétaünnepét. Az eseményen az épülő összeszerelő üzem legmagasabb pontjára kitűzött bokréta fölött a cég által gyártott két repülőgép is átrepült. (MTI)

Kommentek

Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.