Oltyán József: „Az üzleti döntéseimet semmilyen módon nem befolyásolja a KDNP-s munkám”

Hétfőn jelentették be, hogy Spéder Zoltán kivonul az Index mögül, az eddigi igazgató, Ziegler Gábor és egy Bács-Kiskun megyei KDNP-s politikus, Oltyán József médiabefektető vásárolták ki a céget a milliárdos bankártól. Oltyánról később az is kiderült, hogy egy hatalmas kormánypárti kommentelő, aki szégyennek tartotta a hódmezővásárhelyi választás eredményét, a Népszabadság bezárása után lehülyézte a tüntetőket, nemrég pedig sajtóóvodának nevezte, és „tiltó listára” tette az Indexet.

Oltyán József és egy kommentjeFotó: alon.hu

A tranzakcióról azt írtuk, hogy az Index még szabad, de nagyon kiszolgáltatott helyzetbe hozták, mert a bevételeken és az alapítványon keresztül is támadható a lap. Kedden a főszerkesztő szolgálati közleményben jelentette be, hogy létrehozták a szabadindex.eu oldalt, amin egy barométer látható, ezen jelzik, hogy szabadon dolgozik-e a szerkesztőség.

Oltyán József és Ziegler Gábor, a CEMP-X Online Zrt. új tulajdonosai végre megszólaltak, a szintén a CEMP-X-től függő napi.hu-nak adtak interjút. Oltyán elmondta, hogy amikor Ziegler felhívta, és leültek beszélgetni, már az elején nem volt kérdés, hogy belevágnak-e. „Az üzleti lehetőségeket mindig is keresem, ráadásul médiavállalkozó lennék cirka 20 éve, a mostani pedig jó lehetőségnek tűnt” – mondta.

Ziegler így indokolta, hogy miért Oltyánt választotta társnak:

„Egy ilyen típusú vállalkozásnál az a fajta médiacég alapítási-működtetési szakértelem, akár ágazati kapcsolatrendszer, amellyel rendelkezik, nagy hozzáadott értéket jelent, ahogy a tőkemozgósítási képessége is jóval nagyobb, mint az enyém. E cégek működtetésében, vezetésében otthon vagyok, ott nem kell segítség, a többiben pedig szükségem volt a tapasztalataira, piacismeretére.”

A vételár továbbra is üzleti titok, az adásvételt hitelből fedezték. Ziegler azt állítja, az Index.hu függetlenségét garantálja, hogy „semmilyen jogunk nem fűződik ahhoz, hogy a napi szerkesztésbe vagy a lap tartalmába bármilyen módon is beleavatkozzunk”, de „üzleti okokból sem áll érdekünkben”. „Független, nagy olvasottságú és kifejezetten színvonalas Index.hu-ra van szükségünk üzletileg is” – mondta.

Oltyán a KDNP-s szerepével kapcsolatban azt mondta:

„Semmilyen módon nem veszek részt az országos politikában és nem is tervezem. A megyei alapszervezetbe magánéleti okokból néhány éve kértem a felvételemet, ahol társadalmi munkában látom el a feladatomat. Az üzleti döntéseimet semmilyen módon nem befolyásolja a KDNP-s munkám.”

A kommentelőként elért eredményeiről ezt mondta:

„A 444.hu által szemlézett kommentjeimet magánszemélyként írtam, a véleményem fenntartom. Amit az Indexről írtam, ahhoz azért érdemes azt is hozzátenni, hogy érzelmileg szálak fűznek a laphoz, hiszen több mint egy évtizedig voltam a megyei mutáció kiadója. Bevallom, hajlamos vagyok »felhúzni« magam, ha olyat olvasok az Indexen, amelyről tudom, hogy nem pontos. Más újságoknál nem érdekel a pontatlanság, de az Indexnél igen, mert a hírös.index.hu működtetése óta, ha lehet így mondani: »Indexes«-nek tartom magam.”

Ziegler nem hiszi, hogy volna jelentősége „annak, hogy Józsi mit csinál a Facebookon, milyen a politikai meggyőződése”.

(via napi.hu)