Az Európa-bajnokság egyik főszponzora, a német Volkswagen azt állítja, hogy az UEFA nem engedte a stadionba a cég szivárványos hirdetéseit Szentpéterváron, a Svájc-Spanyolország negyeddöntőben. Az euópai szövetség az orosz és azeri jogi környezet bizonytalanságaira hivatkozva tiltotta le a reklámokat.
Az Eb több szponzora, köztük a Volkswagen akkor tervezte át hirdetéseit szivárványos dizájnra, amikor az UEFA nem engedte szivárvány színűre kivilágítani a müncheni Allianz Arenát a német-magyar meccsre. A németek a gesztussal Orbán homofób törvénye ellen akartak tiltakozni, illetve támogatni a törvény által sújtott LMBTQ közösségeket. A szövetség az eset után kínos magyarázkodásba kedzett.
A legjobb tizenhat között, az egyenes kieséses szakasz első körében ilyen hirdetések jelentek meg a stadionokban. Szentpéterváron azonban nem votlak szivárványos hirdetések, ahogyan nem lesznek holnap, Bakuban, az azeri fővárosban sem, ahol a cseh-dán negyeddöntőt rendezik. A VW illetékese azt nyilatkozta az amerikai Athleticnak, hogy azt szeretnék, ha az elődöntőben és a döntőben, a Wembleyben ismét a szivárványos hirdetéseket láthatnák a nézők a LED-kijelzőkön. (The Athletic)