Tyúkól #9: Felpattintottunk a csiganyálmaszkot

A 5-minute Crafts videóktól az influenszerek által reklámozott fogfehérítésen át a kínai boltok polcaiig egy tonna hülyeséggel találkozhatunk, ami elvileg arra hivatott, hogy szebbé tegyen minket. A valóságban viszont nemcsak irreális szépségideáloknak kéne megfelelnünk általuk, de még jó nagy kárt is tehetünk magunkban, ha tényleg szódabikarbónával csiszatoljuk az arcunkat, vagy ha kávés bőrradírt készítünk, amikor a bőrünknek nem is erre lenne szüksége.

Kipróbáltunk pár hülyeséget, hogy nektek már ne kelljen, és közben azt is megvitattuk, hogyan hatnak a mindennapjainkra ezek a kívülről érkező nyomások szépségügyben. Mennyit pakol ránk a társadalom, és mennyit a reklámpiac, drágább-e nőnek lenni, mint férfinak (persze), és hogyan viszonyulnak ehhez a tinédzserek.

Részletesebben:

  • 0:00 - Itt ülünk hárman, három arcmaszkban. Mert szépségtippekről fogunk beszélgetni, amik úton-útfélen szembe jönnek, és néha azért nem árt óvatosnak lenni velük.
  • 2:15 - Régi bűneink megvallása: ki mit csinált magával, amit nem kellett volna?
  • 13:07 - Sok pénzért vehetsz műanyag cuccokat, amik már ránézésre is veszélyesek. Deal with it? Fülásó, világítós arcmacerátor, szemöldökborotva és társaik.
  • 15:50 - TikTok-trendek, amiket kipróbáltunk, hogy nektek már ne kelljen. Szívesen!
  • 22:45 - A lányság, mint fogyasztói kategória. Rózsaszín kapitalizmus, külső és belső megfelelési kényszerek, csípős szájfény.
  • 28:28 - Kinek és mi haszna van abból, hogy tinédzser lányokat vesznek rá arra, hogy nagymamáknak szóló arckrémeket kenjenek az arcukra?
  • 31:56 - És akkor divatba jön a vízivás, ŐRÜLET! Trendek, amik ugyan nem ártanak, de legalább jó sok pénzünket elviszik.
  • 38:42 - Rossz hír: nem, már nem leszünk többé feszesek. De hatalmas bizniszt lehet építeni az „elfogadó” közösségekre is, amikben támogatva érezzük magunkat, csak közben kicsit nyomasztanak azzal, hogy hogy nézünk ki.
  • 43:27 - A legnagyobb baj az, hogy az ember már szarul sem érezheti magát.
  • 48:56 - Miért drágább egy női borotva, mint egy férfi? Hát mert rózsaszín! De milyen képet sugároz egy borotvált férfi, és milyet egy borotvált nő?
  • 56:48 - Jó, de régen is Dobó Katával adták el a Pepsit.
  • 01:01:09 - A mentális teherről, amit a szépségipar pakol a nőkre: szép dolog, ha mindenféle testalkatú nőkkel próbálunk meg eladni termékeket, de a nap végén mindenki szívesebben vesz olyat, ami a vágyott ideáljával reklámoz.
  • 01:06:18 - A média és a reklámpiac felelőssége vs. a társadalom maradisága. Mennyit költünk magunkra? És mi a legjobb befektetés?
  • 01:12:07 - Jó tanács a végére.

Olvasnivalók, amiket jó szívvel ajánlunk:

Címlapkép: Kiss Bence/444

Podcastunk kéthetente jelentkezik új vendéggel, új tartalmakkal, és meghallgatható a 444 Spotify- és Apple Podcast-csatornáján is. A korábbi adások itt elérhetőek.