24 órát villamosoztam a négyeshatossal

közlekedés
május 12., 04:52

Idős férfi patkánnyal, utas, óriáskígyóval a nyakában, vagy éppen harmonikás a fedélzeten? A 4-es 6-os villamos jellegzetes karakterei sokak számára ismerősek lehetnek. Nem véletlenül.

A legendás járat ugyanis megkerülhetetlen szerepet tölt be a magyar közlekedésben. Az ország egyetlen 0-24-ben működő villamosvonala a 2014-es utasforgalmi adatok alapján a világ legforgalmasabbja volt. Európában pedig még mindig listavezető, napi körülbelül 200-200 ezer utasával.

Természetesen az óriási forgalom vonzza a problémákat is. Akár az állandó pályafelújításairól, akár a fedélzetén elkövetett bűncselekményekről van szó, a 4-es 6-os visszatérő szereplő a sajtóban. Miután a vonalon utazó hajléktalanok miatt a főpolgármesteri kampányban is téma lett a járat, elhatároztam, hogy 24 órás terepmunkával térképezem fel a nagykörúti villamost.

Hogy a legteljesebb képet kapjam, péntek reggel 6-kor kezdtem az utamat. Így egy munkanapot és a hét második legintenzívebb éjszakáját is a vonalon tölthettem. A villamosokról csak evés és vécézés miatt szálltam le, illetve egyszer megittam a barátaimmal egy kört a Móriczon.

Szombat reggel 6-ig 36 alkalommal tettem meg a két végállomás közötti távot, így 345 kilométerrel zártam a kísérletet.

Napközben: konszolidált

Meglepő módon tisztaság és csend fogad, amikor 6 előtt pár perccel felszállok a Király utcánál az első villamosra. Sehol egy hányásfolt, sehol egy részeg brit fiúcsapat. Bár a megállóval szembeni kocsma teraszán még javában zajlik az élet, a villamos fedélzetén csak félálomban munkába tartó embereket találok.

Az első agresszív emberrel csak fél 10-kor találkozom.

Csatlakozz a Körhöz, és olvass tovább!

Légy része a közösségünknek, segítsd az újság működését!

Már tagja vagy a Körnek? Itt tudsz belépni.