Szép magyar siker: tavaly a Wizz Air volt az induláskor legtöbbet késő légitársaság Nagy-Britanniában

gazdaság
2018 augusztus 06., 07:33
comments 98

A világgazdaság egyik legfejlettebb és legkompetitvebb ágazatában ért el szép sikert - ráadásul a szabad verseny őshazájában! - a magyar Wizz Air légitársaság. A Civil Aviaton Autority nevű polgái repülési hatóság minden évben összesíti, hogy a legnagyobb forgalmú repülős cégek közül - a ligába azok kerülhettek be, akiknek 2017-ben legalább 2000 menetrendszerinti járata szállt fel brit reptérről - melyik késett a letöbbet. A versenyt most a magyar Wizz Air nyerte azzal, hogy a járataik átlagosan 23 perccel szálltak fel később a menetrendhez képest.

A második a norvég Norwegian Air Shuttle, a harmadik a spanyol Vueling Airlines lett, a top ötbe még a Thomas Cook Airlines és a BMI Regional fért be, vagyis a szégyendobogón csupa fapados végzett.

A túloldalról nézve a legpontosabbnak a Scandonavian Airlines bizonyult 7 percnyi átlagos késéssel, utána az Aer Linus, az Air France, az Alitalia és a Delta Airlines végeztek.

A teljes, 44 fős mezőny összeített átlagos késése 15 perc volt. Az adatok kiszámításához az adott cég összes felszállásának adatait összegezték, beleértve persze a pontosakat is, ha viszont egy járat végül egyáltalán nem szállt fel, azt nem szerepeltették a statisztikában.

A Wizz Air szóvivője viccesen reagált amennyiben csupa olyan okra hivatkozott, amik mind a 44 versenyzőt pont ugyanannyira érintették, úgyis mint

  • az Egyesült Királyságra speciálisan jellemző körülmények
  • reptéri infrastruktúra
  • telített légtér
  • idősávbeli korlátozások
  • kemény tél

A szóvivő szerint mégis ezek miatt értek el a más országokbeli teljesítményüknél és az összes nagy-britaniiai versenytársukénál gyengébb eredményt.

(via Guardian)


Kommentek

Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.