A világgazdaság egyik legfejlettebb és legkompetitvebb ágazatában ért el szép sikert - ráadásul a szabad verseny őshazájában! - a magyar Wizz Air légitársaság. A Civil Aviaton Autority nevű polgái repülési hatóság minden évben összesíti, hogy a legnagyobb forgalmú repülős cégek közül - a ligába azok kerülhettek be, akiknek 2017-ben legalább 2000 menetrendszerinti járata szállt fel brit reptérről - melyik késett a letöbbet. A versenyt most a magyar Wizz Air nyerte azzal, hogy a járataik átlagosan 23 perccel szálltak fel később a menetrendhez képest.
A második a norvég Norwegian Air Shuttle, a harmadik a spanyol Vueling Airlines lett, a top ötbe még a Thomas Cook Airlines és a BMI Regional fért be, vagyis a szégyendobogón csupa fapados végzett.
A túloldalról nézve a legpontosabbnak a Scandonavian Airlines bizonyult 7 percnyi átlagos késéssel, utána az Aer Linus, az Air France, az Alitalia és a Delta Airlines végeztek.
A teljes, 44 fős mezőny összeített átlagos késése 15 perc volt. Az adatok kiszámításához az adott cég összes felszállásának adatait összegezték, beleértve persze a pontosakat is, ha viszont egy járat végül egyáltalán nem szállt fel, azt nem szerepeltették a statisztikában.
A Wizz Air szóvivője viccesen reagált amennyiben csupa olyan okra hivatkozott, amik mind a 44 versenyzőt pont ugyanannyira érintették, úgyis mint
- az Egyesült Királyságra speciálisan jellemző körülmények
- reptéri infrastruktúra
- telített légtér
- idősávbeli korlátozások
- kemény tél
A szóvivő szerint mégis ezek miatt értek el a más országokbeli teljesítményüknél és az összes nagy-britaniiai versenytársukénál gyengébb eredményt.
(via Guardian)