25 percet késett az első gyorsított szegedi InterCity

A 2018-as választás titkos története 84 színes oldalon.
Megveszem

Komoly felháborodást keltett a Budapest-Cegléd-Kecskemét-Szeged vasútvonal mentén élők körében, hogy a MÁV átszervezte a vonal menetrendjét. Az átszervezés (ami ellen Szegeden még tüntettek is) lényege az volt, hogy naponta két vonat megállás nélkül megy Szegedre a Nyugatiból, megállás nélkül robog át még a 110 ezer lakosú Kecskeméten is. Ezzel a tervek szerint 18 percet húzott volna a menetidőn a MÁV.

A Közlekedő Tömeg blog azonban rámutatott: hiába a két vonat gyorsítása, a többi vonat lassul a vonalon, mert az egyvágányú szakaszokon be kell várniuk a megállás nélkül közlekedő vonatokat. Készítettek is egy ábrát a menetidők alakulásáról:

Grafika: Közlekedő Tömeg

Az új menetrend hétfőn élesedett, a Közlekedő Tömeg szerint elég rossz eredménnyel: „a menetrendváltás utáni első munkanap reggel a Napfény IC 25 percet, a Hírös IC pedig 11 percet késett,

azaz a meghirdetett 18 perces menetidő-csökkenésből lényegében semmi nem valósult meg a gyakorlatban.

Ráadásul az IC-k kecskeméti megállásának pótlására bevezetett gyorsvonatok is 10-15 perc késéssel közlekedtek.”

„E tapasztalatok is bizonyítják: a vasúti szolgáltatás színvonalát nem az ütemes menetrend szétverésével, hanem az elavult, rossz állapotú infrastruktúra korszerűsítésével kell fejleszteni”

- áll a Közlekedő Tömeg Facebook-bejegyzésében.

A 2018-as országgyűlési választáson elmaradt az ellenzéki összefogás, a Fidesz pedig újra kétharmados többséget szerzett. Az ide vezető titkos tárgyalásokról, és a színfalak mögött zajló belső küzdelmekről szól a MAKRO legfrissebb száma. Magyari Péter, a 444 egyik legismertebb oknyomozó újságírója hónapok át készített háttérinterjúkat a hazai politikai élet legbefolyásosabb szereplőivel, és ezek alapján keresi a választ a magyar demokrácia alapkérdésre: “Leváltható-e még választásokon a kormány?”

Megveszem a Makrót
Kapcsolódó