„Régi mondásom volt, hogy »a magyarok nem értenek a sörfőzéshez és a sajtkészítéshez, a Fidesz pedig nem ért a médiához«. Azóta annyi történt, hogy mi magyarok egész jól megtanultunk sört és sajtot készíteni…”
Így reagált Huth Gergely főszerkesztő saját Facebook-oldalán, miután szinte rögtön a választásokat követően a Pesti TV „tulajdonosai” a rossz nézettségi mutatókra hivatkozva közölték, hogy lekapcsolják a pártszolgálatos trash csatornát. Kedd az utolsó napjuk.
Huth Gergelynek lehetne akár igaza is, hiszen a Fidesz nem először állt a földbe, amikor valami önálló, saját alapítású médiatermékkel próbálkozott. Ki emlékszik már az Index-verőnek szánt Faktor.hu-ra, aminek ügyvezetője, György Bence 2015-ben így nyilatkozott: „A 444 nem túl nagy falat, az Origo unalmas és fikáz, a VS.hu-n meg kevés a hír; a Faktorral viszont rövid időn belül az öt legnagyobb hírportál egyikévé szeretnénk válni.”
Nem sokkal később György Bence feladta a versenyt, és inkább átült a bekebelezett Origo főszerkesztői székébe. De említhetnénk a standby üzemmódba rakott 888-at, G. Fodor Gábor és Habony Árpád elfeledett fenegyerekportálját, a feleslegessé váló Magyar Időket vagy épp a Mészáros-féle Echo TV-t.
A Fidesz sokáig próbálkozott saját médiafelületek felépítésével, de aztán látta, hogy ez nem fog menni, így módszert váltott. Sorban einstandolta illetve einstadoltatta a már sikeres újságokat és tévéket: Indexet, Origót, TV2-t, 168 Órát, Borsot, megyei lapokat és így tovább. Két legyet ütött egy csapásra, szerzett saját, működő, közönséggel is rendelkező médiát, és egyúttal a konkurenciát is kiiktatta.
Szóval a Pesti TV lekapcsolása akár lehetne újabb bizonyíték arra, hogy a Fidesz csak elfoglalni tud médiát, sajátot létrehozni képtelen. Mert nem ért hozzá, ahogy Huth Gergely fogalmazott.
De valójában a Fidesz nem is akar érteni a médiához.
Kommentek
Ha kommentelnél, ahhoz Közösség vagy Belső Kör csomagra van szükséged. Ha csak olvasnád a többiek hozzászólásait, ahhoz nem kell előfizetés.