Kevés olyan termék van, ami annyi információt tudna gyűjteni arról, hogy a tulajdonosa mit csinál, hova megy és miről beszél, mint az autó. A filozófiai és vallási irányultságtól kezdve a gesztusokon át a hangfelvételekig az autó rengeteg adatot tud gyűjteni a felhasználójáról, a gyártók pedig hülyék lennének nem kihasználni ezt.
Ha ezeket biztonságban tudják tárolni, akkor nincs akkora baj, csakhogy a Mozilla Foundation szerint adatvédelmi szempontból az autók a legrosszabbak azon termékek közül, amit eddig vizsgáltak. Néhány példa az elmúlt évek adatszivárgásaiból:
A szervezet által vizsgált 25 autómárka - köztük a Ford, a Toyota, a Volkswagen, a BMW - egyike sem felelt meg a minimális adatvédelmi előírásoknak, és a szükségesnél több személyes adatot gyűjtenek a felhasználóikról. A legrosszabb minősítést a Tesla kapta.
A modern autókban számos számítógép, chip, szenzor, mikrofon kamera található, amiken keresztül rengeteg adatot gyűjtenek, már onnantól kezdve, ha valaki csak az autóban ül, de pláne, ha az illető csatlakoztatja a telefonját vagy letölti a hivatalos applikációt.
Légy része a közösségünknek, segítsd az újság működését!
Már előfizetőnk vagy? Jelentkezz be!