Hatszor kell le- és felszállnia annak, aki vonattal akarja megtenni a Budapest-Csorna-Szombathely utat

közlekedés
2023 október 02., 05:07

A Szombathely-Csorna-Budapest vasútvonalat egy időben egyszerre két pályafelújítás is érinti, így az utazóknak kétszer is járművet kell váltaniuk, írja a Népszava. Szombathelytől Csornáig azért kell buszra ülniük, mert szeptember 29-től felújításba kezdett itt a vonalért felelős Győr-Sopron-Ebenfurti Vasút (GYSEV) Zrt. Csornán aztán buszról vonatra váltanak az utasok, ám csak Tatabányáig jutnak el így. Ott ugyanis újra buszra kell ülniük, mivel MÁV szeptember közepén elrendelte a Budapest-Tatabánya-Győr vasútvonal Biatorbágy és Szárliget közötti, veszélyesen rossz állapotú szakaszának felújítását.

Utasok a vonatpótlás első napján a budaörsi vasútállomáson
photo_camera Utasok a vonatpótlás első napján a budaörsi vasútállomáson Fotó: Voros Attila

A Szombathely és Budapest közötti vonal elején és végén lévő két szakasz felújítása egyidejűleg zajlik, és várhatóan december közepéig tart. A lap megkereste a GYSEV-et, akik azt közölték, a felújítást már régóta tervezték, azt muszáj volt most megkezdeni. A tervről állításuk szerint a MÁV is tudott. Az állami vasúttársaság nem tagadta, hogy a GYSEV időben készült a felújításra, ám szerintük a biatorbágyi munkát nem halaszthatták el.

„A Budapest-Győr-Hegyeshalom vasútvonal Biatorbágy és Szárliget közötti szakaszán bevezetett vágányzár időpontjának kiválasztása során az üzembiztonsági szempontok kerültek előtérbe. A menetrendszerűség mihamarabbi visszaállítása csak a vágányok felújításával valósítható meg, ezért a lehető leghamarabb el kellett kezdeni a munkálatokat” – írta a MÁV a lapnak, hozzátéve, hogy most nem volt idő a vágányzárak összehangolására, azonban a vonatok közlekedése során igyekeznek olyan megoldásokat találni, amik az utazók számára a lehető legkisebb kellemetlenséget okozzák.

A Budapest-Győr vonal felújításáról több cikkben is írtunk, legutóbb azt, hogy a MÁV-nak a vonalon egyetlenként közlekedő óránkénti nemzetközi vonatokat sem sikerült pontosan (20-30 perc késésnél kevesebbel) közlekedtetnie, ezért a Bécsen túl közlekedő railjet xpress vonatok rövidebb útvonalon, csak az osztrák fővárosig közlekednek. A MÁV erre közölte, hogy „elsősorban az osztrák államvasutak döntésein múlik, hogy az ideiglenes forgalmi rend Bécsben ne okozzon a minimálisnál nagyobb kényelmetlenséget az érintett utasoknak”. Azoknak a Berlinbe vagy Varsóba közlekedőknek is üzent, akik önhibájukon kívül nem érik el a csatlakozást a břeclavi állomáson, azt tanácsolták, hogy

várakozzanak a váróteremben másnap reggelig.