Lázár Jánosék tagadják, hogy elrendelték volna a komlói vasúti pálya megszüntetését

közlekedés
augusztus 19., 16:24

Reagált a Lázár János vezette Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) a 444 értesülésére, miszerint a minisztérium pár héttel korábban elrendelte a komlói vasútvonal városon belüli szakaszának elbontását, valamint a MÁV vagyongazdálkodásában lévő ingatlanok Komló városa részére történő átadását.

Az ÉKM tagadja, hogy elrendelte volna a vasúti pálya megszüntetését. Közleményükben azt írják, hogy csak a vasúti pálya kiváltásának vizsgálatát rendelték el, az ügyben pedig még nem született döntés.

Lázár János építési és közlekedési miniszter
photo_camera Lázár János építési és közlekedési miniszter Fotó: Bankó Gábor/444

Azt írják, az ügyben Polics József, Komló fideszes polgármestere kérte az ÉKM segítségét. A minisztérium közleményéhez mellékelte Polics levelét, amiben a belvárosi vasúti pálya megszüntetését kéri.

Polics azt írja, hogy a vasútvonal Mecsekjánosi és Komló közötti részét már csak a kőbánya használja teherszállításra, évente átlagosan 100 ezer tonna követ szállítmányoznak rajta. A kődöntő önkormányzati működési engedélye azonban 2026-ban lejár, így a pályaszakasz ezután kihasználatlan marad. Komló vezetése Mindszentgodisára akarja kitelepíteni a kődöntőt, ehhez már az engedély is megvan, csak a gazdasági válság hátráltatja a megvalósítást.

Polics József a baloldalon
photo_camera Polics József a baloldalon Fotó: Facebook

Polics a vasút által elfoglalt területeket belvárosi célokra akarja hasznosítani. „A cél az, hogy a belvárosi vasútállomástól a Mecsekjánosi megállóhelyig terjedő szakasz megszűntetésre kerüljön és ezek a területek fejlesztési forrásokkal együtt az önkormányzat tulajdonába kerüljenek”.

A Godisa és Komló közötti 47. számú vasútvonalon 2009-ben a Bajnai-kormány állította le először a személyforgalmat. A második Orbán-kormány 2010-ben visszaállította a személyforgalmat, az újranyitást a város fideszes polgármestere, Polics József is támogatta. 2012-től azonban már csak napi két pár vonat közlekedett a vonalon, a koronavírus-járvány alatt pedig ezt napi 1 járatpárra redukálták. A 2021-es menetrendváltás azonban ismét kedvezett a vonalnak, 2022-ben már napi 6-7 vonatpár közlekedett rajta.

Az újabb bezárást azonban ennek ellenére sem tudta elkerülni a vonal, Lázárék 2023. augusztus 1-jétől hivatalosan csak átmenetileg szüneteltették, gyakorlatilag leállították rajta a személyforgalmat. A jelentős teherforgalom viszont a mai napig megmaradt.