„Látod ezt a zsákutca táblát? Azért raktam ki, mert az idegenek mindig behajtanak ide. Azt hiszik, hogy folytatódik a falu. Pedig nem, itt a vége. Láttam reggel, hogy te sem vetted észre a táblát, a házam előtt fordultál meg” - mondja mosolyogva a tornakápolnai falugondnok.
A tény, hogy a falu egyetlen közlekedési tábláját egy magánszemély szerelte fel, tökéletesen jellemzi Tornakápolna kapcsolatát a magyar közlekedéssel. A viszony olyan szinten nem létezik, hogy a település egyike annak a négy magyar falunak, ahová sem busz, sem vonat nem jár.
Mivel a tömegközlekedés-nélküliség jelentheti az állam kudarcát és racionális gazdálkodását is, elutaztam Tornakápolnára, hogy megnézzem, melyik verzió áll közelebb a valósághoz.
A probléma egyébként Lázár Jánost is foglalkoztatja, az építési és közlekedési miniszter ugyanis látogatásom másnapján bejelentette, hogy minden magyar települést közvetlenül össze akar kötni a járásközpontjával. Vagyis Tornakápolnára is be akarja vezetni a buszt.
Tornakápolna egy Borsod-Abaúj-Zemplén megyei zsákfalu, ami gyönyörű dombok között, az Aggteleki-karszttól délre fekszik. Magyarország ötödik legkisebb lélekszámú falvát jelenleg 20-an lakják, és csak Szinpetri felől közelíthető meg közúton.
Tornakápolna az országos hírekbe 2005-ben került be először, akkor tartotta a településen esküvőjét Fehér Anett, művésznevén Anettka, aki a 2000-es években a Budapest TV műsorvezetőjeként szerzett országos ismertséget.
Légy része a közösségünknek, segítsd az újság működését!
Már előfizetőnk vagy? Jelentkezz be!