Az 1846. július 15-én született magyar vasút* fennállásának 179. évében, 2024 augusztusának végén lényegében összeomlott. Még létezik, mint a halálos lövés érte vágtató ló, amely még tesz néhány lépést, a MÁV is fenntartja a működőképesség álcáját: még indulnak vonatok, köztük olyanok is, amelyek nagyjából képesek pontosan célba érni, még bejárnak az emberek a MÁV-irodákba, a vezetőséget nemrég lecserélték, a nemrég lezajlott Volán-MÁV összeolvadás után 57 ezer embert foglalkoztató cégnél még fizetik a béreket és a villanyszámlát.
De mára a magyar vasút a csőd és a működésképtelenség szinonimája lett.
Így jött el a hétfő reggel, szerencsére nem vonattal, tehát időben megérkezett.
Így áll a MÁV a hét első munkanapján, az üzemkezdet utáni első órákban.
(* Ha az első, Pest és Vác közötti vasútvonal átadását vesszük születésnek.)
Vasárnap hajnalig biztosan pótlóbuszok szállítják az utasokat Székesfehérvár és Lepsény között.
Jelentős korlátozásokra és hosszabb eljutási időkre kell számítani hétfőn a vasúti közlekedésben.
Már az indokolatlan sebességkorlátozások feloldásával 22 perccel lehetne rövidíteni a menetidőt.
Csak a járatok 36,38 százaléka volt pontos.
Az építési és közlekedési minisztert arról kérdezték, látja-e saját felelősségét az elmúlt hónapokban tapasztalt késésekkel kapcsolatban, mire iszonyatosan hosszú nyomasztásba kezdett Vitézy Dávidról.
„Lázár Jánosnak az elmúlt évtizedek legsikertelenebb közlekedési minisztereként inkább lemondania kellene, és nem másokat leváltania.”
Vitézy szerint Lázár János cinikus beszédet tartott a Tranziton, miközben összeomlott a balatoni vonatközlekedés.