A Magyar Közlekedési Klub nyílt levélben fordul Lázár Jánoshoz, amiért a MÁV kamu lassújelekkel szabotálja a Pápa és Csorna közötti forgalmat

közlekedés
augusztus 21., 18:46

Nyílt levelet írt Lázár János építési és közlekedési miniszternek a Magyar Közlekedési Klub (MKK). A civil szervezet követeli a minisztertől, hogy azonnal rendezze a Pápa-Csorna-vasútvonal kamu sebességkorlátozásainak ügyét, és kérje számon a szabotázsért felelős személyeket. A nyílt levelet a MÁV új vezérigazgatójának szeptemberi hivatalba lépése után a közlekedési vállalatnak is elküldik.

Az MKK a Közlekedő Tömeggel közösen rendelt meg egy igazságügyi szakértői véleményt, ami bebizonyította, hogy a 14. számú vasútvonal sebességkorlátozásainak 87 százaléka indokolatlan, és számos lassújelet szabálytalanul jelölt ki a MÁV. A szakértői vélemény szerint a szakmailag megalapozatlan korlátozások miatt 22 perccel lett hosszabb a menetidő a vonalon.

A Pápa-Csorna vasútvonalon 2019 és 2022 novemberében tömeges sebességkorlátozásokat vezettek be, összesen 25 perccel növelték a két város közötti menetidőt. A vonatok átlagsebessége így 28 km/órára csökkent, a menetidő pedig 75 percre nőtt. Ugyanezt a távot 1931-ben még 61 perc alatt tették meg a vonatok.

Lázár János
photo_camera Lázár János Fotó: Bankó Gábor/444

A civil szervezetek szerint a MÁV pályafenntartásért felelős szervezete szánt szándékkal dolgozik saját maga ellen, és adófizetői pénzből szalámizza le a vasúthálózatot az utasok és a fuvarozók érdekével szembemenve. Emiatt követelik Lázártól, hogy azonnal rendezze a kialakult helyzetet, és intézkedjen a felesleges sebességkorlátozások eltüntetése érdekében.

Lázár és a MÁV egy hete ismét a hírek középpontjában van. A miniszter augusztus 16-ai sajtótájékoztatóján a magyar vasút megreformálását ígérte, többek között 500 kilométernyi vasútvonal felújításáról beszélt.

Két nappal később azonban a 444 megírta, hogy Lázár pár héttel a sajtótájékoztatója előtt elrendelte a komlói vasútvonal városon belüli szakaszának elbontását. A minisztérium ezt később tagadta, szerintük csak a vasúti pálya kiváltásának vizsgálatát rendelték el, az ügyben pedig még nem született döntés.