A Magyar Nemzet szerint a a BKK és a BKV még tavasszal 8 éves koncesszióba adná a tömegközlekedési eszközök és a megállók hirdetési helyeit

Magyar György ügyvéd felhatalmazást kapott a Simicska Lajos üzleti köréhez tartozó Mahirtől, hogy az Európai Bizottsághoz forduljon, és tételesen megfogalmazzák észrevételeiket ahhoz a már elfogadott törvényhez és kormányrendelet-tervezethez, amivel szerintük a kormány és a Fidesz el akarja lehetetleníteni a közterületi reklámok piacát.

Február végén a Debreceni Ítélőtábla jogerősen is hatálytalannak és érvénytelennek mondta ki a Fővárosi Közgyűlés 2015. szeptemberi döntését, amiben szerződést bontottak a Mahirrel. Ezzel párhuzamosan egy szabálymódosítás miatt elkezdték kitépkedni a Mahir utcai hirdetőoszlopait. Magyar György szerint a cég kára 100 millió fölötti, és ezt az igényüket érvényesíteni is fogják.

A Mahir azonban attól is tart, hogy ha az oszlopháborúval nem is sikerült leszámolni velük, a kormány és a főváros vezetése új módosításokat tervez, és ezekből is a Mahir jönne ki rosszul.

Tartanak például attól a több mint egy éve húzódó közbeszerzési pályázattól is, amiben a BKV és a BKK 8 évre koncesszióba adná minden hirdetési helyét. A nyertes rengeteget fizet majd, de még nagyobb üzletet csinál: a metrókocsikra darabonként és havonta kétmillió forintnál alacsonyabb ajánlatot el sem fogadnak, az állomások reklámhelyeinek díja minimum 12 millió forint havonta. A tíz évnél fiatalabb buszokon és trolibuszokon egyenként havonta több mint 31 ezer forintért, az újabb villamosokon 25 ezerért lehet a plakáthelyeket kiadni. 3000 jármű és 12 ezer négyzetméternyi közlekedési közterületi plakáthely sorsa dől el a pályázaton, amin a Magyar Nemzet szerint már idén tavasszal döntés születhet. (Magyar Nemzet)