SZIA IRAM!

Szerbusz drága Uram! Mondom, mi van:

Halálos iramban 8! Nem 1, nem 2, nem 3, nem is 4, 5 vagy 6 vagy 7, hanem NYOLC!

Gyilkos sebesség 8.

Ez nemhogy gombócból is sok, de még Rendőrakadémiából sincs ennyi, legfeljebb Majmok bolygójából, de az is csak a reboottal jön össze. Pláne nincs arra példa, hogy valami egyre jobb legyen, vagy legalábbis így tartsa a színvonalat.

A Halálos iramban-sorozat (ami alighanem az egyes részek, mindig direkt hülyére, szinte követhetetlenre faragott címeivel is rekorder) egy autószerelős-autóversenyzős-autótolvajos filmből eljutott a Mission: Impossible és az Amerika kapitány keresztezéséig. A Halálos iramban 8 (Fast & Furious 8 vagy The Fate of the Furious) ugyanolyan mint az 5, a 6 vagy a 7, csak még olyanabb.

Ez az az Amerika, amit szeretünk, nem ez.

Már az első jelenetnél (amiben Vin Diesel – a nevéhez méltóan nem egy Teslába, hanem – egy tragacsba beülve kezd el versenyezni Kubában) lehet tudni, hogy ez pont ugyanolyan lesz, mint a 7., ami semmivel sem volt rosszabb, mint a 6. (És a bugyuta, de a lehetőségekhez képest csavaros sztorira sem lehet panasz, legalábbis mondjuk Mad Maxhez képest, amiben a hősök elmentek a halál faszára, majd visszamentek oda, ahonnan elindultak.)

Itt már teljesen elszabadul minden: van bróskodás, börtönlázadás, cyberhackelés, atomtöltet, kocsieső, bulizó, szuperszexi, gazdag fiatalok Havannában(!), és még az 50 éves Vin Diesel, a 45 éves Dwayne „Rock” Johnson és a szintén 50 éves Jason Statham is minden eddiginél nagyobbra és erősebbre gyúrta ki magát. Ráadásul Paulk Walker helyett szerepel benne Clint Eastwood fia is, szóval a filmet (sőt FILMET) ennél antipuhapöcsebbre nem is lehetett volna megcsinálni. A főgonosz, Charlize Theron pedig már annyira gonosz, hogy – a Dragon Ballhoz hasonlóan – itt már az előző részek főgonoszai is a jókkal vannak.

Drágán add a halálos iramod

Mivel ennek a sorozatnak a fő célcsoportja a kb. 12 éves fiúkból áll, ráadásul – ismétlem – ez már a 8. rész, felesleges amiatt kötekedni, hogy nem töri át a negyedik falat (egyébként áttöri), vagy hogy primitív a mondanivaló (a Család, az Család). Pont olyan, mint amikor az ember 6 évesen szombat délután a G. I. Joe-ival és a Buragójával a karosszék háttámláján eljátszik egy akciófilmet. Azt is mondhatnám azoknak a felnőtt embernek, akik ismerik az előzményeket, de ezután fanyalogva jöttek ki a moziból, hogy:

minek mentek oda?

Ez tényleg egy önmagáért való Mű, egy szupergiccs, ami bemutatja, hogy hol tart a hollywoodi filmgyártás (és azzal együtt már a kínai is). Nincs az a beállítás vagy trükk, amit ne tudnának megcsinálni 200 millió dollárból. Korunk Arábiai Lawrence-sze ez, de hála a jó égnek a halálos iramban befektetett dollármilliókat nem művészkedésre költik, hanem arra, hogy

minden, de minden felrobbanjon!

Hát van ilyen, Csupi? Nincs.

Hogy a 2021-es Halálos iramban 10. már az űrben játszódik-e, még senki sem tudja (valószínűleg nem, mert ott nem lehet driftelni és eleget rombolni), de nagyon remélem, hogy nem az lesz az utolsó. Ha kell, akár inkább a Star Wars-sagának legyen vége.