Bodolai László az Origo bedarálásakor pont azért méltatta a szerkesztőséget, amit az indexesek most csináltak

Új fejezet kezdődik a 444 életében.
Érdekel

Tóth Csaba, a Mérce szerkesztője ásott elő egy 2014-es felvételt, amin Bodolai László, az Indexet tulajdonló alapítvány vezetője beszélget Gerényi Gáborral az Origo bedarálásának idején. Bodolainak a felvétel idején még nem volt ilyen szerepe, az Index ügyvédje volt ekkoriban. (A beszélgetés másik résztvevője pedig éppen az a Gerényi, aki az Index szétesésének az elindulásában szerepet játszó, a szerkesztőséget furcsa érvekkel szétszedni hivatott terv ötletgazdája.)

Az ATV műsorában Bodolai László azt mondta:

„Szerintem ami újszerű ebben az origós történetben, az újságíróknak a méltósága, az, hogy a szerkesztőség nagy része felállt, és azt mondták, ők ilyen körülmények között nem csinálják. Bármi vezetett ide, akár a Lázár Jánosról szóló cikkek, akár egy hosszabb folyamat miatt történt ez a leváltás, őket nem kérdezték meg, a szerkesztőség szabadságába úgy nyúltak bele, hogy a sajtótörvény se engedi. Hát ebbe belenyúltak, lehet ezt másképpen is kommunikálni, de hát ez történt. Azért komolyabb szerkesztőségeknél általában úgy szokott történni, hogy a szerkesztőség választja a főszerkesztőt, a szerkesztőség tagjai szavazzák meg.”

Az Index újságírói pénteken majdnem mind beadták a felmondásukat, miután szerdán a vezetés (Bodolai László az igazgatóságba bevett barátai, Szombathy Pál és egy másik embermenesztette a főszerkesztőjüket, Dull Szabolcsot. Hiába kérték az újságírók és a szerkesztők, ezt a lépést a tulajdonos nem volt hajlandó felülvizsgálni, így a csoportos távozás mellett döntöttek.

Szombathy Pál, Bodoldai László és társuk az Index dolgozói előtt az állománygyűlésen 2020. július 23-án.Fotó: Bődey János/Index

Bodolai azóta egy zárt Facebook-csoportban azzal vádolta meg Dullt, hogy az üggyel őt próbálta meg lejáratni, illetve üzleti titkokat adott ki a lap konkurenseinek. Ezt a kirúgott főszerkesztő visszautasította.

Bodolai a hétvégén azt mondta, folyamatosan kapja az önéletrajzokat olyan újságíróktól, akik szeretnének az Indexnél dolgozni, az ő célja az, hogy a lap tovább működjön.

Hétfőn az ATV-ben azt mondta, a szerkesztőség nagyon ellenséges volt az igazgatósággal szemben, pedig ő elég erős garanciákat kapott Vaszily Miklóstól arra, hogy nem lesz ráhatás az Index szerkesztőségére. (Vaszily Miklós márciusban szerzett tulajdonrészt az Indexet kiszolgáló Indamediában, korábban ott volt az Origo, az MTVA, az Echo TV és a TV2 vezetésében is, azok átalakításakor, őt tartják Mészáros Lőrinc nem hivatalos médiaügyi képviselőjének.)

A múlt héten írtunk arról, hogy a független Index halála egy évekkel ezelőtt eltervezett politikai akció végeredménye, és ezzel a magyar nyilvánosságot pótolhatatlan veszteség érte.

Dull Szabolcs egyébként 2014-ig az Origo újságírója volt, és a főszerkesztőjük kirúgásakor az elsők között állt fel.