Teszteli a 4 napos munkahét bevezetését a Magyar Telekom

június 9., csütörtök 10:29
10

Forradalmi hír érkezett a Magyar Telekom Csoporttól:

Magyarországon a nagyvállalati szektorban elsőként a Magyar Telekom Csoport kísérletezik az új munkarend bevezetésével: teszt jelleggel július és október között négy csapat - köztük támogató és ügyfélkapcsolatban dolgozó területek egyaránt - 4 napos munkarendre áll át.

A cég közleménye szerint a pilot jelleggel indított időszakban a csapattagok változatlan alapbér mellett dolgoznak heti 4 napos munkarendben, és kiemelt figyelmet fordítanak a gördülékeny munkaszervezésre és a tapasztalatgyűjtésre. A 4 hónapos tesztidőszak legfontosabb célja az információgyűjtés. A gyakorlati adatok elemzésén túl a munkaerőpiac összes szereplőjének véleményére is kíváncsi a Telekom, éppen ezért országos reprezentatív kutatást indítanak a témában.

Logó a Deutsche Telekom bonni főhadiszállásán Fotó: Oliver Berg/dpa/AFP

A 4 napos munkahét Magyarországon először a Párbeszéd programjában szerepelt, de a Momentum is támogatja. A Fidesz eddig nem adta jelét annak, hogy különösebben szimpatizálna az ötlettel. A Vasutasok Szakszervezete ellenben indokoltnak tartja a 4 napos munkahét bevezetését, hiszen ebben a konstrukcióban lényegesen több idő marad a munkavállalók pihenésére, ami jelentősen javítaná a dolgozók általános egészségügyi állapotát is.

A napokban jelent meg a hír, hogy négynapos munkahetet tesztelnek az Egyesült Királyságban. Hatvan brit vállalat 3 ezer alkalmazottja vesz részt a kísérletben június 1-től. A rövidített munkahét célja, hogy az alkalmazottaknak kevesebbet kelljen dolgozni ugyanannyi fizetésért, miközben a munkavégzés hatékonyságát növelni tudják. A 444 írt arról is, hogy hatalmas siker a négynapos munkahét Izlandon.

Kommentek

Ha kommentelnél, ahhoz Közösség vagy Belső Kör csomagra van szükséged. Ha csak olvasnád a többiek hozzászólásait, ahhoz nem kell előfizetés.

  1. Ha még nincs, regisztrálj 444 profilt
  2. Fizess elő a Közösség vagy a Belső kör csomagunkra
  3. Az előfizetésnél használt email címmel regisztrálj a Disqusra és azzal lépj be a cikkek alatt