Kitüntetésátadóval egybekötött ünnepséget rendeztek szombaton a Lázár János vezette közlekedési (és építési) minisztériumban, de a közlekedés iránt láthatóan teljesen közönyös, a MÁV haláltusáját is szótlanul figyelő miniszter részvétele nélkül. Az eseménynek két legalábbis figyelemre méltó pillanata volt.
Az egyik az, hogy Csepreghy Nándor parlamenti államtitkár arról beszélt:
„nincs szuverén ország jól szervezett közlekedés nélkül”,
aminek nyilván semmi értelme nincs azon kívül, hogy a szuverenitás témát muszáj volt valahogy a Rogán-tárca iránymutatása alapján beépíteni a beszédbe.
Majd Csepreghy a most kitüntetetteket Széchenyi István örököseinek nevezte, és arról beszélt: „Ma azokat ünnepeljük, akik nemcsak szívvel és lélekkel dolgoznak a magyar közlekedésben és a magyar közlekedésért, hanem ésszel is, szaktudással, felelősséggel, mérhető teljesítménnyel.”
Ezek után és a fentiek fényében átadott 6 darab kitüntetést, amiből
Továbbá díjat kapott Milukovics Gyöngyi, a Magyar Autóklub főtitkára és Czinki László, a Rail Cargo Hungária Zrt. Területi Üzemeltetési Központ-Nyugat vezetője).
A díjakat, még egyszer mondom, „a közlekedés területén kiemelkedő színvonalú munkát végző, a közösségi közlekedésben példamutató szolgálatot teljesítő, valamint a magyar közlekedés fejlődését eredményesen segítő szakemberek kitüntetési ünnepségén” adták át. Egy olyan időszakban, amikor egy hónapon belül háromszor omlott össze a vasútközlekedés a Pusztaszabolcs-Székesfehér vonalon, amikor a július, majd az augusztus is történelmi mélypontot hozott a MÁV-nál a pontosság tekintetében, amikor a vasúti közlekedés egyes napokon egyenlő a totális káosszal, amikor a nyár utolsó hétvégéjén a teljes dél-balatoni vasúti forgalom leállt.
Ahogy az államtitkár mondta: nincs szuverén ország jól szervezett közlekedés nélkül. Stimmel.
Csak erre miért adnak kitüntetéseket?