Július 1-től drágul a taxizás Budapesten, Tarlós szerint akinek túl drága lesz, az majd járhat tömegközlekedéssel

A Fővárosi Közgyűlés szerdai döntése értelmében július elsejétől drágább lesz Budapesten taxival utazni: a mostani 450 forintos alapdíj 700 forintra emelkedik, a kilométerdíj 20 forinttal, a percenkénti várakozási díj pedig 5 forinttal nő.

A taxisok javaslatára módosított taxirendelet szerint július elsejétől a kilométerdíj 280-ról 300 forintra nő, a percenkénti várakozási díj pedig 70-ről 75 forintra. A Szeneczey Balázs főpolgármester-helyettes által jegyzett javaslatot 18 igen szavazattal 5 nem ellenében és 5 tartózkodás mellett fogadta el a testület.

A hvg.hu azt írja, Tarlós István arról beszélt a szavazás előtt, hogy majd ha túl drága lesz a tarifa, az emberek nem szállnak be a taxikba, hanem tömegközlekedéssel fognak közlekedni.

Tarlós István a Fővárosi Közgyűlésen 2017. január 25-én.Fotó: Botos Tamás/444

Az ülésre meghívott Krisán László, a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara távozó elnöke azt mondta, a taxisok több mint 87 százaléka kérte azt, hogy a közgyűlés rendezze a fix tarifát. Az indoklás szerint annyira alacsony nyereség várható a taxizásból, hogy keveseknek éri meg ezt az üzletet választani, főleg amióta a taxik felelősség-biztosítása megdrágult és az online pénztárgépet is kötelezővé tették a taxikban.

A lap szerint a taxisok egy másik kutatása még nagyobb egyetértést mutatott, eszerint 99,3 százalék azt akarja, hogy drágább legyen a taxizás. Hogy ez hogy jött ki? A Taxisok Világa magazin Facebook-oldalán kérdezték meg a követőket, mit gondolnak, így jött ki a 309-2-es végeredmény. :D

Akadálymentesítik a 3-as metrót

A 3-as metróvonal felújításával kapcsolatban több állomás speciális akadálymentesítéséről döntött a Fővárosi Közgyűlés, a vonal 20 állomása közül 18 akadálymentesen megközelíthető lesz.

A testület „a mozgásukban korlátozottak helyzetének további javítása érdekében” döntött „speciális akadálymentesítésről”, ún. ferdepályás liftek építéséről öt állomáson:

  1. Arany János utca,
  2. Ferenciek tere,
  3. Kálvin tér,
  4. Corvin-negyed,
  5. Klinikák.

A képviselők a Tarlós István főpolgármester, Bagdy Gábor és Szeneczey Balázs főpolgármester-helyettesek által jegyzett előterjesztést 31 igen szavazattal, egyhangúlag fogadták el.

„Tervek nélküli, csigalassú ferdeliftek; akadálymentes kijárat nélküli aluljárók; zebra nélküli csomópontok” – röviden így foglalta össze az M3-as metró akadálymentesítése körüli bizonytalanságokat a Közlekedő Tömeg Facebook-oldal, de hosszabban is kifejtette az aggályait. A valasz.hu is szerint is merülnek fel kétségek a ferdepályás liftekkel kapcsolatban. A 3-as metró felújítása körüli problémákról tavaly itt írtunk részletesen.

Levették a napirendről az új, fizetős parkolási övezetekről és a városnéző buszokról szóló javaslatokat

Nem tárgyaltak a képviselők a városnéző buszok üzemeltetésére vonatkozó koncessziós szerződésről és a több kerületet érintő új parkolási fizetőövezetek kialakításáról szóló előterjesztésekről. Ezekről várhatóan májusban lesz döntés.

A városnéző buszok üzemeltetésére vonatkozó koncessziós szerződésről szóló javaslat levételét és májusi tárgyalását Tarlós István főpolgármester kérte. A javaslatot az előterjesztő, Szeneczey Balázs főpolgármester-helyettes visszavonta.

A több kerületet érintő új parkolási fizetőövezetek kialakításáról szóló előterjesztést a testület Pokorni Zoltán (Fidesz-KDNP), a XII. kerület polgármesterének kezdeményezésére vette le a napirendjéről. Az előterjesztésben a XII. kerületi önkormányzat javaslata is szerepelt, és erre hivatkozva kérte Pokorni Zoltán az előterjesztés tárgyalásának májusra halasztását.

16 milliárdból újítják fel a Lánchidat szeptembertől

Szeptemberben kezdődhetnek meg a Lánchíd felújítási munkálatai és várhatóan 2021 június végére fejeződnek majd be. A Fővárosi Közgyűlés szerdán 20 igen szavazattal 1 nem ellenében és 8 tartózkodó szavazattal hagyta jóvá a Lánchíd és a 2-es villamos alagútjának rekonstrukciójára vonatkozó megvalósítási megállapodás módosítását.

A Lánchíd felújítása tartalmazza a közúti pályalemez és a járdakonzolok teljes elbontását és újjáépítését, valamint a megmaradó acélszerkezetek javítását és korrózió elleni védelmét, a gyalogoskorlátok műemléki felújítását, a kőfelületek javítását és felülettisztítását, a köz- és díszvilágítás korszerűsítését, a Duna-meder szükség szerinti rendezését, a hídfőkben lévő gyalogos-aluljárók szélesített átépítését, a hídfő lépcsőinek átépítését, a hídfők helyiségeinek felújítását és lehetőség szerinti hasznosítását.

A hídtest felújítása mellett szükséges elvégezni a pesti hídfő alatti aluljáró újjáépítését is. Ez csak a Lánchíd forgalmának teljes kizárása mellett lehetséges, ezért célszerű összehangolni a híd felújításával.

A rekonstrukció költsége több mint bruttó 16 milliárd forint.

Mint az elfogadott javaslatban olvasható, a Lánchíd felújításához kapcsolódik a várhegyi alagút és a Clark Adám tér felújítása is, de ez – második ütemként – csak a későbbi években, a szükséges forrás rendelkezésre állása esetén történik majd meg.

Egy DK-s átül a Parlamentbe

Lemondott a XV. kerületi polgármesteri tisztségéről Hajdu László, aki a Demokratikus Koalíció képviselőjeként a májusban megalakuló Országgyűlésben folytatja a munkáját.

Az ellenzéki politikus a Fővárosi Közgyűlés ülése előtt jelentette be a döntését, aminek értelmében a közgyűlési képviselőségét is elveszti. Hajdu László azt is közölte, hogy ideiglenesen Németh Angéla alpolgármester veszi át a városrész irányítását, és a DK az utódlásáról döntő időközi választáson is akarja indítani.

Gy. Németh Erzsébet a sajtótájékoztatón jelezte: kezdeményezte a taxitarifák emeléséről szóló javaslat visszavonását, mondván: a város vezetői a budapestiek helyett a fuvarszervezők érdekeit képviselik. A DK politikusa azt is mondta, elfogadhatatlannak tartja, hogy a kerületi polgármesterek „hoci-nesze alapon” megszavazzák egymás parkolási díjainak emeléseit. (via MTI, hvg.hu, valasz.hu, Közlekedő Tömeg)

Ha csak 300 forinttal támogatna bennünket...

... mindenki, aki ezt az üzenetet látja, akkor néhány nap alatt összejönne a szerkesztőség éves költségvetése. A 444 hosszú távú, stabil működése rajtad múlik. Olyanokon, akik hajlandóak a saját pénzükből áldozni, hogy Magyarországról ne tűnjön el a független újságírás. Ha szeretnéd, hogy a 444 oknyomozásai, elemzései és videói továbbra is a lehető legtöbb emberhez eljussanak, akkor támogasd a szerkesztőséget, akár csak egy kávé árával is!

Egyszeri bankkártyás támogatás

Havi rendszeres támogatás (PayPal)

További támogatási lehetőségek.

Kapcsolódó
Népszerű
Uralkodj magadon!
Új kommentelési szabályok vannak 2016. január 21-től. Itt olvashatod el, hogy mik azok, és itt azt, hogy miért vezettük be őket.