Eljött a NER-korszak négyévente ismétlődő, messze legszórakoztatóbb periódusa, amikor a kormányzat alsó, középső és felső – de sosem a legfelső – szintjeiről áradni kezdenek a pletykák a leendő új kormányzati struktúráról, a nagy bukókról és új arcokról. Ezek klasszikus értelemben vett újságírói ellenőrzése lehetetlen, különös tekintettel arra, hogy az összes döntést személyesen Orbán miniszterelnök hozza meg. Ráadásul tesztelésből ő maga is szokott hírlufikat elengedni, plusz az érdekeltek is azt szokták képzelni, hogy ilyen-olyan ál- és félinformációk terjesztésével jobb pozícióba kerülhetnek. Vagyis a NER kormányzati pletykái pont annyira megbízhatóak, mint a topbajnokságok átigazolási zuhanyhíradói.
Ám ha az ember ennek tudatában fogyasztja őket, egész sokat elárulhatnak a rendszer belső mozgási irányairól. Vagy amit erről a bennfentesek láttatni szeretnének. Íme a 444-hez eljutott legérdekesebb olyan pletykák, amiket több forrás is teljesen vagy nagyjából egybehangzóan említett nekünk:
A sport a honvédelmi minisztérium alá kerülhet, aminek az éléről Benkő Tibor jó eséllyel távozni fog. Az egyik legvadabb - de széles körben terjedő - pletyka az, hogy az utóda a NER-elit egyik legszínesebb figurája, Szalay-Bobrovniczky Kristóf volt londoni nagykövet, díjugrató, palotaőr, két danos kendómester és sokszoros milliárdos üzletember lehet.
A nemesi származását előszeretettel hangsúlyozó, Habony Árpád legbelső köreibe tartozó Szalay-Bobrovniczky nem emiatt igazi NER-báró: Garancsi Istvánnal együtt Andy Vajna halála után ő szerezte meg a filmproducer-üzletember egykori öt budapesti kaszinóját, többek között a Nemzeti Bank kedvezményes hitelprogramjából kapott 10 milliárd forintból. A kaszinócég megbízhatóan szokta hozni az évi 11-15 milliárd forintos osztalékot. Ahhoz a bizniszéhez pedig, ami miatt különösen pikáns lenne a miniszteri kinevezése, a kormány vállalt készfizető kezességet 53 milliárd forint erejéig: Szalay-Bobrovniczky ekkora értékű NFB-hitelből vett meg ugyanis tavaly szeptemberben egy cseh harcirepülő-gyárat és egy repteret. Az üzlet eleve érdekes összeférhetetlenségi kérdéseket vethetne fel, az pedig külön pikánssá tenné a kinevezését, hogy 50 százalékos tulajdonosa annak a Transmashholding Hungary nevű cégnek, aminek azonos nevű orosz tulajdonosa egy állami tulajdonú vagon- és mozdonygyár, és az orosz hadiiparban is vastagon érdekelt. Ennek azért is lehet jelentősége, mert a következő években várhatóan jelentős forrásokat fordít majd a kormány a haditechnikai fejlesztésekre, illetve beszerzésekre.
Légy része a közösségünknek, segítsd az újság működését!
Már előfizetőnk vagy? Jelentkezz be!
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.